آخرین اخبار

16. فروردين 1400 - 12:44   |   کد مطلب: 38627
دبیر ستاد انتخابات استان همدان گفت: ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی روستا در ۹۱۷ روستای استان همدان و ۲ تیره عشایری «جمور» و «ترکاشوند» برگزار می‌شود.

به گزارش آوای سیدجمال، ابوالقاسم الماسی روز دوشنبه در گفت و گو  با خبرنگار ما اظهار داشت: روند ثبت نام از داوطلبان شرکت در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستا از هشت صبح امروز /۱۶ فروردین/ در استان همدان همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

 

وی اضافه کرد: داوطلبان علاقه‌مند به حضور در این رقابت می‌توانند از چهار طریق استفاده از نرم‌افزار موبایلی و نسخه ویندوز قابل نصب بر رایانه با دریافت از سایت وزارت کشور، مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و مراجعه حضوری به بخشداری‌های محل سکونت ثبت‌نام کنند.

 

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری همدان با بیان اینکه روستاهای واجد شرایط برای برگزاری انتخابات باید دارای ۲۰ خانوار بوده یا ۱۰۰ نفر جمعیت در آن ساکن باشند افزود: بر این مبنا از یک هزار و ۶۱ روستای دارای سکنه استان همدان ۹۱۷ روستا واجد شرایط برای برگزاری انتخابات شورای اسلامی روستا هستند.

 

الماسی گفت: دارا بودن سواد خواندن و نوشتن در روستاهای تا ۲۰۰ خانوار و داشتن مدرک تحصیلی دیپلم برای روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار از شرایط داوطلبان شورای اسلامی روستا است.
 

وی خاطر نشان کرد: روستاهای تا یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارای شورای سه نفره و روستاهای بالای یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارای شورای پنج نفره هستند.
 

دبیر ستاد انتخابات استان همدان اضافه کرد: بر این اساس ۱۰۶ روستای استان همدان دارای شورای روستای پنج نفره و ۸۱۲ روستا دارای شورای روستای سه نفره هستند و در نهایت ۲ هزار و ۹۶۶ نفر به عنوان شورای اسلامی روستا انتخاب می شوند.
 

الماسی افزود: با احتساب ۱۷۴ عضو شورای اسلامی شهر در مجموع شمار منتخبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان همدان به سه هزار و ۱۴۰ نفر می رسند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal