آخرین اخبار

11. ارديبهشت 1400 - 12:09   |   کد مطلب: 38816
محمد خدایاری با بیان اینکه سال گذشته 200 پرونده شکایتی کارگران از کارفرمایان مورد رسیدگی قرار گرفته، گفت: از این تعداد 90 پرونده با سازش کارگر و کارفرما حل‌وفصل شده است.

محمد خدایاری، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، روز جهانی  کار و کارگر را یادآور کوشش و جوشش مردان و زنان بلندهمتی دانست که بااراده پولادین و صادقانه و بی‌آلایش در اعتلای نام ایران بر بلندای قله‌های افتخار و عزت گام برداشتند، اظهار کرد: امسال به دلیل شرایط کرونا از برگزاری مراسم ر شأن و جایگاه کارگران معذور بودیم.

 

وی با بیان اینکه در راستای توجه به مشکلات کارگران در سال گذشته کارگران 200 پرونده شکایتی از کارفرمایان خود داشتند، افزود: برای رسیدگی به این پرونده 280 جلسه برگزار شده که منجر به صدور 200 رأی شده و بیشتر آن‌ها مربوط به حقوق و مزایای کارگران بوده است.

 

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اسدآباد تصریح کرد: با تلاش همکاران 90 مورد از پرونده‌ها به‌صورت سازشی حل‌وفصل شده و کارگران به حقوق و مزایای خود رسیده‌اند.

 

وی گفت: در حال حاضر در سطح شهرستان 110 نفر کارگر مقرری بیکاری دریافت می‌کنند.

 

خدایاری با بیان اینکه پارسال، مبلغ 5 میلیارد و 980 میلیون تومان به واحدهای آسیب‌دیده از کرونا تسهیلات پرداخت کردیم، افزود: البته این تسهیلات شامل دستگاه‌های میراث فرهنگی، ورزش و جوانان، تاکسیرانی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صمت، راه و شهرسازی، آموزش‌وپرورش بهزیستی، فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی بوده که به جامعه هدفشان پرداخت شده است.

 

وی با بیان اینکه در سال 1400 ما تعهد ایجاد اشتغال هزار و 407 نفر شغل داریم، افزود: این تعداد سهمیه به اطلاع دستگاه‌های مربوطه رسیده و موظف هستند این میزان اشتغال را ایجاد کنند.

 

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه تعهد ایجاد اشتغال در سال گذشته هزار و 382 نفر بوده است، افزود: دستگاه‌های اجرایی از این تعداد هزار و 622 نفر در سامانه اشتغال ثبت کردند.

 

وی تأکید کرد: برخی تصور می‌کنند این میزان اشتغال ایجادشده در دستگاه‌های دولتی وادارات اتفاق افتاده که این‌گونه نیست و افراد به‌طور مثال با داشتن مجوزی اشتغالی برای خود ایجاد کرده‌اند.

انتهای پیام/ن

 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal