آخرین اخبار

13. خرداد 1400 - 8:53   |   کد مطلب: 39112
متخصص مغز و اعصاب بیمارستان قائم (عج ) اسدآباد با اشاره به فعال بودن کد ۷۲۴ در دانشکده علوم پزشکی شهرستان، گفت:در یک ماه گذشته بیمارستان قائم (عج )اسدآباد دارای چهار مورد بیمار کد ۷۲۴ بوده که از این تعداد بیمار سه بیمار بهبودی قطعی یافته‌اند و یک بیمار هم فعلا بستری است.

به گزارش آوای سیدجمال، معصومه قادری، اظهار کرد: در کد  ۷۲۴، بیماران مشکوک به سکته مغزی که دارای علائم سکته مغزی مانند اختلال در بینایی و سرگیجه ناگهانی و شدید می‌شوند، در فرآیندی تعریف‌شده  به‌طور مستقیم به سیستم درمان وارد می‌شوند و با دریافت داروهای خاص که عروق مغزی را باز می‌کنند، از عوارض سکته مغزی و فلج شدن نجات می‌یابند.

 

وی افزود: سکته مغزی یکی از معضلات بسیار جدی در جامعه ما بوده  و با توجه به اینکه ‌این عارضه موجب بروز عوارض جسمانی، روانی و حتی بار مالی شدید به ویژه در خانواده‌های ضعیف می‌شود، طرح بسیار مؤثر ۷۲۴  توسط وزارت بهداشت از سال ۹۸  در کشور طراحی و آغاز شد.

 

قادری با بیان اینکه فلج شدن در پی سکته مغزی از معضلات اصلی بیماران سکته مغزی است، ادامه داد: فردی که تا زیر ۴.۵ ساعت و یا سه ساعت پس از بروز علائم سکته مغزی این داروها را دریافت کند، به جای دچار شدن به عوارض شدید سکته مغزی یعنی فلج شدن دست‌ها و پاها، تنها دچار ضعف می‌شوند.

 

وی با اشاره به اینکه کد ۷۲۴  در هفت روز هفته به‌صورت ۲۴  ساعته آماده خدمات‌رسانی به این بیماران است، بیان کرد: افرادی که مشکوک به سکته مغزی هستند، برای دریافت این نوع داروها سه ساعت زمان طلایی دارند و باید هرچه سریعتر با اورژانس ۱۱۵  تماس بگیرند.

 

قادری اضافه کرد: در کد ۷۲۴ اورژانس‌های ویژه‌ای برای این طرح طراحی شده که این نوع بیماران را برای دریافت داروهای خاص و قرار گرفتن در سیر درمان به بیمارستان‌ها اعزام می‌کند.

ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal