آخرین اخبار

22. خرداد 1400 - 16:14   |   کد مطلب: 39197
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از ارائه خدمات حمایتی به زوج‌های نابارور در این شهرستان خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، دکتر عاطفه سمائیبا اشاره به اینکه یکی از محورهای مهم جمعیت، تلاش در راستای درمان زوج‌های نابارور است و متأسفانه برخی زوج های نابارور به علت هزینه‌های هنگفت از ادامه درمان منصرف می‌شوند، اظهار کرد: معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد برای مرتفع شدن این دغدغه درنظر دارد نسبت به شناسایی و اولویت بندی زوج‌های نابارور شهرستان برای ارائه خدمات حمایتی اقدام کند.

 

 

وی افزود: افراد متقاضی دریافت خدمات می‌توانند با به همراه داشتن مدارک دال بر ناباروری، در ساعات اداری به درمانگاه زنان واقع در کلینیک بیمارستان حضرت قائم(عج) شهرستان اسدآباد مراجعه کنند.

 

 

سمائی در ادامه با بیان اینکه فرهنگسازی مهمترین مؤلفه در ترغیب جامعه‌ زنان به استفاده از خدمات مامایی و زایمان طبیعی است، تصریح کرد: اولویت دانشکده علوم پزشکی شهرستان در سال جدید بر افزایش بهره مندی از زایمان بدون درد و زایمان طبیعی در راستای حفظ سلامت مادر و کودک خواهد بود.

 

 

وی نظارت بر برنامه‌های کنترل جمعیت، سقط جنین‌های جنایی، بررسی‌های افراطی در حوزه غربالگری جنین، فرهنگسازی در حوزه سلامت باروری و برگزاری کلاس‌های کاربردی زایمان طبیعی و بهداشت جنسی را از دیگر اولویت‌های معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در سال ۱۴۰۰ برشمرد.

 

سمائی گفت: در سال گذشته تعداد ۹۷۶ نوزاد در بیمارستان شهرستان متولد شده که از این تعداد موالید، ۵۷۳ نوزاد به صورت زایمان طبیعی و ۴۰۳ نوزاد به صورت سزارین متولد شده که بخش عمده ای از این سزارین ها اجتناب ناپذیر بوده اند.

 

وی همچنین یادآور شد: نرخ رشد باروری کلی شهرستان براساس جمعیت باید ۲.۱ درصد باشد این در حالیست که در حال حاضر این میزان نرخ رشد باروری در شهرستان ۱.۶ درصد بوده و برای افزایش میزان نرخ باروری نیاز به کار خواهد بود.

 

سمائی خاطرنشان کرد: در همین راستا کمیته دانشگاهی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد اقدام به برگزاری جلسه برنامه صیانت از جمعیت با هدف اجرایی سازی سیاست های ابلاغی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری و اهمیت مقوله جمعیت در اقتدار ملی و جبران کاهش نرخ رشد باروری کرده است.

  ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal