آخرین اخبار

6. تير 1400 - 10:12   |   کد مطلب: 39323
جواد کرمی با بیان اینکه در دو مرحله ثبت‌نام مسکن ملی تعداد هزار و 297 نفر ثبت‌نام اولیه را انجام دادند، گفت: در فراخوان اخیر اسدآباد نامی بین شهرهای اعلامی از سوی وزارتخانه نداشت.

 جواد کرمی، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اسدآباد، در گفت‌وگو با خبرنگار با آوای سیدجمال، با اشاره به اینکه پارسال طرح مسکن ملی در دو مرحله ثبت نام داشت، اظهار کرد:  در این شهرستان هزار و 297 نفر ثبت نام اولیه را انجام دادند که از این تعداد حدود هزار نفر واجد شرایط بودند.

 

وی با بیان اینکه در اجرای طرح مسکن ملی تأمین زمین با اداره راه و شهرسازی و کارهای اجرایی آن با بنیاد مسکن است، افزود: مقرر شده زمین‌ها به صورت گروه ساخت در قالب گروه‌های چند نفره زمین در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار گرفته تا خودشان پروانه بگیرند و تولید مسکن کنند.

 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اسدآباد یادآور شد: از هزار نفر واجد شرایط فقط ۵۷ نفر مبلغ آورده اولیه را پرداخت کرده اند که در این زمینه 8 قطعه زمین با کاربری مسکونی به بنیاد مسکن  تحویل شده که بنیاد مسکن نیز قطعات را تحویل 24 نفر از متقاضیان داده است.

 

وی تصریح کرد: برای مابقی متقاضیان زمینی در کمیسیون ماده 5 تغییر کاربری شده و به بنیاد مسکن اعلام شده که به مابقی متقاضیان زمین را تحویل دهد.

 

کرمی خاطرنشان کرد: باتوجه به کمبود زمین با کاربری مسکونی در اختیار اداره، در طرح جامع چند هکتار زمین با کاربری مسکونی  مصوب شده که با ابلاغ طرح جامع از این زمین‌ها نیز می‌توان استفاده کرد.

 

وی با بیان اینکه طرح جامع اسدآباد در مراحل بررسی در شورای عالی معماری و شهرسازی است، افزود: امیدواریم به زودی پس از تصویب نهایی توسط این شورا ابلاغ شود.

 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه در فراخوان اخیر مسکن ملی، نام اسدآباد در شهرهای اعلام شده قرار نداشت، افزود: این لیست از طرف وزارتخانه تهیه می‌شود و به جز شهر ما نام چند شهر بزرگ دیگر استان نیز اعلام نشد که احتمالا در مراحل بعدی فراخوان شود.

 

وی تأکید کرد: در طرح جامع اقدام مسکن ملی، زمین پروژه بصورت اقساط ده ساله و با قیمت کارشناسی به متقاضی واگذار می‌شود که دارای تسهیلات بانکی بلند مدت است و  مسکن هم با قیمت تمام شده به متقاضی واگذار می‌شود.

 

کرمی به شرایط برخورداری از مسکن ملی اشاره کرد و گفت:  از جمله این شرایط عدم استفاده از زمین و مسکن دولتی از ابتدای انقلاب تا کنون، عدم مالکیت از سال ۱۳۸۴ تا کنون، سکونت پنج ساله در شهر مورد تقاضا و سرپرست خانوار بودن و نیز آورده اولیه متقاضی و توانایی پرداخت اقساط است.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal