آخرین اخبار

6. تير 1400 - 11:56   |   کد مطلب: 39327
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد:
صنعتگران صنایع‌دستی مجوزدار برای بیمه تأمین اجتماعی اقدام کنند
کامران اکبری‌شايگان از شروع دوباره ثبت نام صنعتگران صنایع دستی در طرح بیمه تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: این طرح در سالهای 88 و 89 تنها اجرایی شده بود که امسال هم مشمول صنعتگرانی که دارای مجوز فعالیت و کارت مهارت فنی و حرفه ای هستند، می شود.

 کامران اکبری‌شايگان، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به اجرای طرح بیمه تامین اجتماعی صنعتگران صنایع دستی، اظهار کرد: این طرح با تقاضای میراث فرهنگی انجام شده و فعلا مراحل اولیه ثبت‌نام را طی می‌کند.

 

وی با بیان اینکه طرح بیمه شدن صنعتگران صنایع دستی تنها در سال های 88 و 89 اجرا شده بود، افزود: تعداد 250 نفر از قالیبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع دستی شناسه دار مشمول این طرح شده و  دارای بیمه تامین اجتماعی شدند.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد افزود: حدودا 40 یا 50 نفر صنعتگران صنایع دستی هنوز مشمول بیمه تأمین اجتماعی نشدند که امسال مجددا این طرح اجرا و ثبت نام آن آغاز شده است.

 

وی با بیان اینکه مشمولان طرح بیمه شدن شامل تمامی صنعتگرانی است که باید هم مجوز، کارت شناسایی، پروانه تولید صنایع دستی داشته و هم دارای کارت مهارت فنی و حرفه ای مرتبط با رشته مندرج در مجوز فعالیت صنایع دستی خود باشند.

 

 اکبری‌شايگان با بیان اینکه توجه به سابقه فعالیت یعنی استمرار در تمدید مجوز تولید افراد، در ترتیب اولویت معرفی صنعتگران حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: اعطای اولویت به صنعتگران با سابقه ای که سن آنها در آستانه 50 سالگی بوده و در صورت عدم بهرمندی از بیمه در سالجاری، برای همیشه از اخذ پوشش بیمه محروم خواهند ماند، مهم است.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal