آخرین اخبار

8. تير 1400 - 9:03   |   کد مطلب: 39341
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری اسدآباد گفت: قولنامه‌های صوری برخی از بنگاه‌ها موجب مشکلات و دغدغه برای آموزش و پرورش شهرستان برای ثبت‌نام دانش‌آموزان شده که با شناسایی بنگاه‌های متخلف با آنان برخورد می‌شود.

به گزارش آوای سیدجمال، لیلا امیدی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اظهار کرد:در حال حاضر ستاد ثبت‌نام دانش‌آموزان شهرستان تشکیل و ۹۰ درصد ثبت‌نام مقاطع ابتدایی انجام گرفته گرفته است.

 

وی تعیین محدوده جغرافیایی با کمک مدیران مدارس به‌‍ویژه برای دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی را اولین اقدام انجام گرفته شده توسط آموزش و پرورش شهرستان برای ثبت‌نام دانش‌آموزان برشمرد و گفت:با توجه به افزایش آمار دانش آموزان و عدم ایجاد فضای جدید آموزشی برای محدوده‌های جغرافیایی برخی از بنگاه‌ها اقدام به صدور قولنامه‌های صوری حتی هولوگرام‌دار می‌کنند که این امر موجب مشکلات و دغدغه‌های عدیده‌ای برای آموزش و پرورش شده که لازم است اتاق اصناف شهرستان نسبت به این امر رصد داشته و با موارد تخلف برخورد شود.

 

امیدی  در ادامه  با اشاره به افزایش ۸۰۰ نفری دانش آموزان اسدآبادی در سال تحصیلی جدید پیش رو خاطر نشان کرد:یکی از دلایل افزایش دانش آموزان شهرستان در سال تحصیلی جدید  بازگشت دوباره  برخی  دانش آموزان ترک تحصیل  کرده  به مدارس و کلاس درس خود می تواند باشد که این دانش آموزان به دلایل شرایط کرونا ترک تحصیل کرده بودند .

 

وی از افزایش کلاس‌های درس سطح مدارس این شهرستان در سال‌تحصیلی جدید با توجه به افزایش دانش آموزان خبر داد و یاد آور شد:در سال تحصیلی جدید پیش‌بینی می‌شود  کلاس‌های مقاطع ابتدایی شهرستان از ۴۲۰ کلاس به ۴۲۵ کلاس و متوسطه اول از ۱۵۷ کلاس به ۱۶۳ کلاس درس افزایش یابد.

 

امیدی در ادامه با اشاره به فعالیت گروه  جهادی بنیاد فضل شهیدان  عباسعلی و لطفعلی جمور به عنوان شهدای شاخص ۱۴۰۰ شهرستان با همکاری و کمک سپاه، گفت: این بنیاد در فعالیت‌های جهادی خود اولویت اول خود را آموزش قرار داده که در این رابطه از ظرفیت این گروه جهادی می توان در پروژه‌های مهر و نیز آموزش و اقدامات فرهنگی  بهره‌مند شد.

 

وی درباره انتخابات هیأت مدیره تعاونی مصرف فرهنگیان اسدآباد هم گفت: برگزاری انتخابات هیأت مدیره تعاونی فرهنگیان با مشخص شدن مکان انتخابات و رعایت پروتکل‌های بهداشتی منوط به نظر دانشکده علوم پزشکی بوده و در صورت صلاح‌دید مجوز انتخابات را صادر خواهیم کرد.

 

رئیس اداره آموزش و پرورش اسدآباد هم از تشکیل کارگروه‌های اداری پروژه مهر این شهرستان در قالب هفت گروه خبر داد و گفت: پروژه مهر سال‌تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ این شهرستان در قالب هفت گروه تشکیل و کار خود را آغاز کرده است.

 

حسین عسگری مهرور همچنین با اشاره به آغاز فعالیت کانون شهید طائفی شهرستان برای اوقات فراغت دانش آموزان تصریح کرد:۱۸۰۰ دانش آموز اسدآبادی  در این کانون ثبت نام کرده اند که کلاس های کانون به دلیل شرایط کرونا غیر حضوری و در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در ثبت نام‌های امسال  شهر اسدآباد  مقرر کرده‌ایم هر یک از دانش‌آموزان به‌ویژه در پایه‌های اول در محدوده جغرافیایی محل سکونت خود ثبت نام کنند، اضافه کرد:  مدارس مبدا و مقصد از دیگر اولویت ها در ثبت نام دانش آموزان بوده  که در  این رابطه  کارها در دست انجام قرار دارد و  مدارس مبدا و مقصد را مشخص کرده ایم.

 

تعیین نرخ شهریه مدارس هیات امنایی ،شهریه مدارس شاهد،برگزاری آزمون مدارس  نمونه دولتی در ۱۸ تیر ماه از دیگر مواردی بود که در این جلسه  مطرح شد.ایسنا

 

انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal