آخرین اخبار

9. تير 1400 - 13:18   |   کد مطلب: 39361
معاون اجتماعی انتظامی استان همدان از رفع مشکل نگهداری معتادان متجاهر در همدان خبر داد و گفت: مراقبت پس از درمان و اشتغالزایی در عدم بازگشت بهبودیافتگان به اعتیاد موثر است.

به گزارش آوای سیدجمال، حسین بشری  با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد:  بر اساس قانون تشکیل نیروی انتظامی وظایف متعددی بر عهده این مجموعه نهاده شده که یکی از آنها مبارزه و مقابله با مواد مخدر است.

 

 

وی افزود: وظیفه اصلی نیروی انتظامی در حوزه مواد مخدر مبارزه با عرضه است اما چون معتقدیم صرفا مقابله و مبارزه کارساز نبوده، تلاش‌های زیادی طی چند سال گذشته در حوزه پیشگیری صورت گرفته است.

 

 

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان همدان با تأکید بر لزوم مقابله با مواد مخدر، پیشگیری و درمان معتادان خاطرنشان کرد: در سه ماهه ابتدای سال بیش از یک تن انواع مواد مخدر در استان همدان کشف شده که تا روز گذشته قریب به یک تن و ۹۰ کیلو رسیده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه قریب به ۳ هزار طرح مقابله با مواد مخدر در استان اجرایی شده است افزود: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اعم از معتادین متجاهر، حاملان مواد مخدر و قاچاقچیان دستگیر شدند.

 

 

بشری از انجام هفت عملیات فرااستانی به دلیل اشراف اطلاعاتی خوب پلیس استان خبر داد و افزود: در این راستا ۳۴۹ کیلو انواع مخدر در استان‌های دیگر کشف شده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه در حوزه پیشگیری نیز با کمک پلیس مبارزه با مواد مخدر و معاونت اجتماعی ناجا ۳۰ جلسه آموزش همگانی برگزار شده است عنوان کرد: البته این میزان با توجه به تعطیلی برخی از جوامع هدف نظیر مدارس و دانشگاه‌ها صورت گرفته و سعی شده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی جلسات اثرگذاری برگزار شود.

 

 

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان همدان با تاکید به اینکه در این جلسات ۱۰ موضوع مرتبط با مواد مخدر در قالب ۷۰ هزار برگ بروشور نسبت به آسیب‌های مواد مخدر توزیع شده است گفت: مراکز مشاوره در این سه ماهه به ۳۰۰ نفر از معتادین و خانواده‌های آنها مشاوره رایگان ارائه دادند که خوشبختانه استقبال خوبی صورت گرفته است.

 

 

وی تأکید کرد: قریب به ۷۰ درصد جرایم خرد در جامعه توسط معتادین صورت می‌گیرد که اگر در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر خوب کار شود و برای بهبودیافتگان نیز شغل ایجاد شود، بسیاری از جرایم حتی اختلافات خانوادگی و طلاق‌ها کاهش می‌یابد.

 

 

بشری با اشاره به نقش مهم دستگاه‌های مختلف در حوزه پیشگیری از مواد مخدر گفت: همه باید با یک عزم جدی و ملی در این حوزه به نیروی انتظامی کمک کنند چراکه نفع آن به خود آنها نیز برمی‌گردد.

 

 

دستگیری یک‌هزار و ۲۱۰ معتاد متجاهر طی سه ماه

وی از دستگیری یک‌هزار و ۲۱۰ معتاد متجاهر طی سه ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: با شیوع بیماری کرونا نگهداری معتاد متجاهر با مشکلاتی همراه بود، کمپ‌های ماده ۱۵ و ۱۶ قادر به نگهداری این افراد نبودند و این موضوع باعث نارضایتی‌ بین مردم شده بود.

 

 

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان همدان گفت: امسال با توجه به مطالبه‌گری نیروی انتظامی، کمک‌ استانداری، بهزیستی و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مشکل نگهداری معتادین متجاهر رفع شده است.

 

وی از اجرای ۲۶۲ طرح پاکسازی برای جمع‌آوری معتادین متجاهر خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح‌ها به صورت دائم، روزانه و  هفتگی در دستور کار است که امیدواریم بتوانیم همدان را به طور کامل از معتادین متجاهر پاکسازی کنیم.

 

 

بشری با بیان اینکه در حوزه مقابله تکالیف قانونی داریم و در حوزه پیشگیری به دلیل اهمیت آن ورود کره‌ایم و تفاهمنامه‌های متعددی در این زمینه منعقد شده است تاکید کرد: در حوزه درمان و مراقبت‌های پس از درمان مطالبه‌گری داریم.

 

 

وی با اشاره به اینکه نسبت به زمان سه ماهه غیر شرایط کرونایی نگهداری معتادین در کمپ معترض هستیم و باید مدت زمان آن افزایش یابد گفت: معتقدیم با سه ماه یک معتاد درمان نمی‌شود.

 

 

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان همدان با بیان اینکه بعد از اینکه درمان صورت گرفت، بازگشت به جامعه نیز همراه با نظارت باشد افزود: ارائه تسهیلات و اشتغالزایی برای این افراد بسیار حائز اهمیت است که افراد خیر می‌توانند در این زمینه کمک کنند.

 فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal