آخرین اخبار

18. تير 1400 - 17:01   |   کد مطلب: 39443
ائمه جمعه شهرهای مختلف استان با بیان اینکه تابستان داغ با قطعی برق داغتر شده و قصور دولت در توسعه تولید برق و بی تدبیری در اورهال کردن نیروگاه ها امروز خودش را نشان داده، تاکید کردند که بدخواهان می خواهند از ناراحتی های اخیر آشوب بسازند، تا دولت جدید انقلابی در فضای ملتهب و ناآرام کارخود را شروع کند.

به گزارش آوای سیدجمال، نماز جمعه شهرهای مختلف استان همدان در میعاد گاه های نماز جمعه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اقامه شد.

 

همدان

حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلیان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه همدان با دعوت همگان به تقوای الهی اظهار کرد: خدای متعال در ارتباط با دو موضوع تلاش برای کسب تقوا و افزایش قدرت بازدارندگی در مقابل دشمنان حد و مرزی تعیین نکرده که باید این پیام بزرگ را از قرآن کریم دریافت و عملیاتی کرد.

 

 

وی با بیان اینکه برای مبارزه با هوای نفس و دشمن درونی به تقوا نیاز داریم گفت: مبارزه با دشمن بیرونی نیز نیاز به افزایش توان رزمی و نظامی دارد تا جبهه اسلام و انقلاب قدرتمند باقی بماند.

 

 

امام جمعه موقت همدان با اشاره در پیش بودن عید غدیر، آن را عید بزرگ شیعیان دانست و افزود: ماه ذی‌الحجه از ماه‌های مهم عبادت و بندگی خدای متعال است و شب‌ها و روزهای آن دارای اهمیت بالایی است.

 

 

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) گفت: جوانان باید در سن ازدواج وارد زندگی مشترک شوند ضمن اینکه باید شرایط ازدواج آسان، بهنگام٬ پایدار و معقول را نیز در نظر گرفت.

 

 

فاضلیان در ادامه گریزی به روز عفاف و حجاب و اهمیت این آموزه دینی زد و افزود: ۸۶ سال پیش مردم مشهد در مقابل حکم رضاشاه مبنی بر کشف حجاب ایستادند و در این راه ده‌ها نفر به شهادت رسیدند.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم استفاده بهینه انرژی در جامعه تأکید کرد: برای کاهش مشکل قطعی برق در کشور باید صرفه جویی را مد نظر قرار داد ضمن اینکه دوری از اسراف از دستورات دین مبین اسلام است.

 

 

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه اماکن تجاری و ادارات نیز باید همراه با مردم فرهنگ صرفه‌جویی و استفاده بهینه از انرژی را در دستور کار خود قرار دهند خواستار توجه به این مهم شد.

 

 

وی در پایان با تاکید بر لزوم حل مشکلات جامعه به ویژه در حوزه اقتصادی بیان کرد: مردم امیدوارند به زودی دولتی موفق٬ کارآمد٬ فسادستیز و باتقوا روی کار آید و مشکلات تا جای ممکن کاهش یابد چراکه گرفتاری مردم در تورم٬ گرانی و دیگر مشکلات در این سال‌ها آزاردهنده بود.

 

 

نهاوند

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: حضور میدانی مسئولان در بین مردم و دیدن مشکلات مردم بسیار خوب و اثر گذار است و امیدواریم در کشور و استان و شهرستان شاهد این موضوع باشیم.

 

 

وی اظهار داشت: با انتخاب ایت الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب و انتخاب حجت الاسلام اژه ای به عنوان رئیس قوه قضائیه و در مجلس هم نیروی کارآمدی حضور دارد که افرادی انقلابی جهادی و ولایتمدار هستند؛ زمینه برای تحول ایجاد شده است.

 

 

امام جمعه نهاوند افزود: امید در دل مردم جوانه زده است و باید دعا کنیم برای موفقیت این مسئولان و نباید انتظار معجزه هم داشته باشیم که یک شب مشکلات حل شود و انشاالله به مرور مشکلات حل شود.

 

 

وی بیان کرد: خدمت به مردم شکر نعمت انقلاب و بهترین عمل برای کمک به مردم و حل مشکلات آنها است.

 

 

مغیثی با اشاره به هفته عفاف و حجاب گفت: دشمن با برنامه و ابزارهای مختلف می خواهد بی حجابی و بی عفتی و بی حیایی را در بین جامعه گسترش دهد که این خلاف اسلام است.

 

 

وی افزود: دشمن می داند اگر زن سالم باشد خانواده و جامعه سالم است به همین دلیل می خواهد با توطئه خود زن و جامعه را به فساد بکشاند.

 

 

امام جمعه نهاوند بیان داشت: ترویج ازدواج آسان، فرزندآوری و تحکیم بنیان خانواده از جمله مسائل مهمی است که باید به آنها توجه کرد.

 

 

وی در بخش دیگری از خطبه ها به موضوع خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان اشاره کرد و بیان داشت: حضور آمریکایی ها در منطقه به جز شرارت و کشتار دستاوردی برای منطقه نداشته است.

 

 

امام جمعه نهاوند با اشاره به تجمع در بام نهاوند گفت: این تجمع انعکاس کشوری داشت و برخی از مسئولان هم گفتند از دست ما در رفته است و تشکر می کنیم از استاندار و مسئولانی که در این اجتماع شرکت نکردند چون قرار بوده فقط افتتاح باشد نه این اجتماع چند هزار نفره شکل بگیرد.

 

 

حجت الاسلام مغیثی اظهار داشت: اتفاق بدی بود و من از ناحیه مسئولان ماموریت دارم به خاطر این تجمع عذرخواهی کنم که در شرایط کرونایی نباید اتفاق می افتاد ولی به هرحال شکل گرفت و باید مراقب باشیم از این اتفاقات نیفتد.

 

 

تویسرکان

حجت الاسلام مرتضی موحدی در خطبه های نماز جمعه هجدهم تیرماه در مصلی امام(ره) تویسرکان، به سومین توصیه رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم درخصوص اقتصاد اشاره کرد و گفت: در این بیانیه، اقتصاد نقطه ای کلیدی تعیین کننده است، آن هم اقتصاد قوی که عامل مهم سلطه ناپذیری کشور می شود.

 

 

وی اظهار کرد: کشور های اروپایی از حدود پنج قرن پیش برای سیطره بر جنوب دنیا، تضعیف اقتصاد کشورهای دیگر را در دستور کار خود قرار دادند و امروز هم با توطئه بدهکار کردن و نفوذ دادن برنامه شوم بانک جهانی بنا دارند اقتصاد این کشور ها را به نابودی بکشانند.

 

 

خطیب نماز جمعه تویسرکان افزود: به همین علت راه قدرت گرفتن، عدم اتکا به غرب، دوری از دام آن ها و عمل به اقتصاد مقاومتی است.

 

 

حجت الاسلام موحدی همچنین به مقوله حجاب به عنوان آموزه مسلم قرآنی اشاره و تصریح کرد: بی تردید این همه هزینه کرد و نیرویی که جبهه شیطانی برای بی حجابی و حیا زدایی اختصاص داده، نشانه اهمیت این سنگر است که باید در داخل هم مقابله شود که متاسفانه دولت بی تفاوت است.

 

 

وی در ادامه عنوان کرد: تابستان داغ با قطعی برق داغتر شده و قصور دولت در توسعه تولید برق و بی تدبیری در اورهال کردن نیروگاه ها امروز خودش را نشان داده است.

 

امام‌جمعه تویسرکان گفت: بدخواهان می خواهند از ناراحتی های اخیر، آشوب بسازند، تا دولت جدید انقلابی در فضای ملتهب و ناآرام کارخود را شروع کند.

 

 

حجت الاسلام موحدی افزود: نفوذی ها می خواهند به هر شیوه شوم ملت ما را عصبانی کنند تا کشور آشوب شود.

 

 

وی تاکید کرد: بنابراین بر ماست تا با صبوری وبصیرت این چند هفته بسیار سخت را تحمل کنیم تا اوضاع مناسب شود.

 

 

خطیب امام جمعه تویسرکان همچنین اظهار کرد: زنجیره انتقام از امریکا در عراق شدت گرفته و شاهد بودیم در هفته گذشته پایگاه های امریکایی با عملیات ترکیبی ده ها موشک و چند پهباد به طور متنوع کوبیده شدند و آنان چاره ای جز خروج از منطقه ندارد.

 

 

بهار

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی ارزنده در خطبه های نماز جمعه مومنان را به صبر، زندگی زاهدانه، دوری از شهوات و مخالفت با هوای نفس دعوت کرد تا بوسیله آن محیای بندگی خدا شوند.

 

 

امام جمعه شهرستان بهار در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بهار با اشاره به موضوع پند پذیری و نصیحت کردن دیگران اظهار کرد: آیا واقعا مسائل واجب ، مستحبات، مکروهات و … را که میدانیم عمل میکنیم یا فقط نصیحت میکنیم چرا که نصیحت کردن باید با اصول و قوانین خاص خود انجام شود و برای اینکه بتوانیم کسی را نصیحت کنیم باید خود نصیحت پذیر باشیم.

 

 

حجت السلام محمد علی ارزنده همچنین چند توصیه از بزرگان را بیان کرد تا مومنان با عمل به آنها بندگی خدا را نمایند، صبر یکی از ویژگی های مومنان است که بزرگان ما صبر در انجام واجبات و ترک محرمات را توصیه میکنند و برای بندگی خدا فقر را در آغوش میگیرند و بازندگی زاهدانه دل به چیزی نمیبندند از لذت ها و شهوات گناه آلود دوری میکنند چه بسا این شهوات شنیداری دیداری و … باشند، اگر مومنان لذت بندگی را بچشند، دیگر به طرف شهواتی که انسان را آلوده گناه میکند نمیروند.

 

 

وی نیز مخالفت با هوای نفس را از دیگر توصیه های بزرگان برای بندگی خدا دانست که هر گاه نفس به چیزی تمایل داشت همان لحظه با آن مخالفت کن تا باعث صعود معنوی تو شود و اگر ما حضور خداوند تبارک و تعالی را در زندگی حس کنیم خیلی از کارها را نمی کنیم چراکه خدا به آنچه میکنیم و نیت میکنیم آگاه است اگر این را درک کنیم بسیاری از گناهان را انجام نمی دهیم.

 

 

امام جمعه شهرستان بهار نیز به کیفرهای کوچک اشاره کرد که قبل از ظهور منجی عالم بشریت و در آستانه ظهور کیفرهای کوچک قبل از کیفرهای بزرگ همه جا را فرا میگیرد قحطی، خشکسال، گرانی قیمتها و به دنبال آن کیفر بزرگ شمشیر بران امام عصر (عج) است و ما امروز در آستانه ظهور هستیم باید مقدمات ظهور را آماده کنیم و مقاومت کنیم ظهور را درک کنیم و جزو منتظران ظهور باشیم.

 

 

حجت السلام ارزنده اظهار کرد: متاسفانه این مسائل اخیر در رابطه با قطعی برق و آب را برخی از کوته نظران به نظام و انقلاب نسبت میدهند، بحث آب و برق خیلی مهم است و مسئله جهانی است که در سرتاسر کشور این مشکل قطع شدن آب و برق وجود دارد و مختص به شهر بهار نیست و با توجه به کم بودن بارش باران الهی و موج گرما باعث سخت شدن شرایط شده، قحطی های عظیم و موج گرما، موج بیماری های واگیر اوضاعی است که پیش آمده و عملکرد سوء مسئولین نیز مزید بر علت است اما نباید همه این ها را به پای نظام نوشت، برخی از مردم در این شرایط نظام را زیر سوال میبرند آیا با این مسائل ما منتظران ظهور و فرج امام هستیم؟

 

 

حجت الاسلام ارزنده نیز در خصوص فرارسیدن هفته عفاف و حجاب به نقشه های شوم دشمنان اشاره کرد: دشمنان ما از دیرباز فهمیده اند که اگر بخواهند در کشورهای اسلامی مسلط شوند لازمه این است که از طریق اشاعه فحشا در فرهنگ مسلمانان، فرهنگ برهنگی را به وجود آوردند.

 

 

و در آیات و روایات واحادیث زیادی زنان را به حفظ حجاب خود توصیه کرده اند چرا که جوانی به خاطر بی حجابی زنان تحریک شود فسادی در جامعه ایجاد میشود که رفته رفته کل جامعه را در بر میگیرد.

 

 

وی عنوان کرد: یکی از جاسوسان انگلیسی در کشورهای اسلامی بنیانگذار وهابیت است در یادداشتهای خود نوشته: تا زمانی کشورهای اسلامی دارای حجاب محکم هستند نفوذ فساد در آنان ممکن نیست، به هر وسیله ای شده باید زن مسلمان را از حجاب اسلام خارج کرد و بی حجابی را بین مسلمانان رایج نمود خواه ناخواه زنان اگر از حجاب خارج شوند مردها و جوانان فریفته میشوند و در نتیجه فساد در کانون خانواده ها رخنه میکند.

 

 

دشمن بیرونی و نفوذی داخلی به دنبال این است که جوانان ما را به فساد و بی اخلاقی بکشانند و وقتی بی حجابی رایج شد فساد، فرد و جامعه را در بر میگیرد و غیرت از بین میرود و از خداوند متعال خواستاریم تا غیرت مردان و عفاف زنان را حفظ بگرداند تا مقدمات فرج و ظهور حضرت حجت فراهم گردد.

 

 

گل تپه

حجت الاسلام ابراهیم موسوی خطیب جمعه بخش گل تپه در خطبه های نماز جمعه این امروز با توجه به حربه های دشمنان برای شکست ملت ایران اظهار کرد:دشمنان نظام همیشه در فکر مضطرب کردن و مشوش کردن افکار ملت ایران بوده اند.

 

 

وی با تاکید بر بصیرت ،امید و دشمن شناسی ملت ایران افزود:امروز جامعه‌ی انقلابی ما، مردم مؤمن ما، نیاز به این دارند که این آرامش را، این طمأنینه و وقار را و این امید به خداوند را در خودشان هرچه بیشتر به وجود بیاورند. «الا بذکر الله تطمئن القلوب» یاد خدا را مغتنم بشمارید.

 

 

موسوی با انتقاد از ترویج شعار فرزند کمتر زندگی بهتر عنوان کرد:جمعیت جوان و بانشاط و تحصیل‌کرده و باسواد کشور، امروز یکى از عوامل مهم پیشرفت و ترس دشمنان از کشور است.

 

 

وی اضافه کرد: ما باید در سیاست تحدید نسل تجدید نظر کنیم سیاست تحدید نسل در یک برهه‌اى از زمان با اهدافى مشخص تبیین شد و مسئولین باید  از سال ۷۱ این سیاست را تغییر می‌دادند و امروز زمان جبران این خطا در کشور است.

 

 

امام جمعه گل تپه در انتها با اشاره به فرا رسیدن هفته عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: داشتن حجاب یکی از مهم ترین ارزشها در دین مبین اسلام است که به زنان اجازه می دهد با حفظ جایگاه انسانی و بُعد روحانی خود در فعالیت های گوناگون اجتماعی نقشی کارآمد و سازنده داشته باشند. زن بدون حجاب نمی تواند آزادی، کرامت و آرامش خود را پاس بدارد و حضور او مفید و سازنده نخواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal