آخرین اخبار

2. مرداد 1400 - 12:02   |   کد مطلب: 39566
رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با بیان اینکه اسدآبادی‌ها در رعایت پروتکل‌های بهداشتی کوتاهی می‌کنند، گفت: برای احتیاط براساس پروتکل‌های کشوری افراد مبتلا به کرونا سه ماه بعد از گذشت از بیماری خود نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

به گزارش آوای سیدجمال، ایرج صالحی اظهارکرد: در برخی از افراد بهبود یافته از کرونا ممکن است اثرات و عوارض و غلبه کرونا از جمله ضعف و بی‌حسی همچنان تا دو و یا سه ماه و حتی همواره وجود داشته باشد که برای احتیاط براساس پروتکل‌های کشوری، افراد بهبود یافته از کرونا پس از گذشت سه ماه از بیماری خود می‌توانند دز اول واکسن کرونا را دریافت کنند.

 

 

وی با تأکید بر اینکه مردم  شهرستان برای دریافت واکسن کرونا خود حتماً براساس اطلاع‌رسانی‌های انجام شده اقدام کرده و  برای واکسن خود تعلل نکنند و به شایعات منفی واکسن کرونا توجهی نداشته باشند،افزود: درحال حاضر شرایط شهرستان قرمز بوده و متأسفانه اسدآبادی‌ها در رعایت پروتکل‌های بهداشتی کوتاهی می‌کنند که این امر ممکن است عواقب ناخوشایندی برای شهرستان داشته باشد.

 

 

صالحی تعداد فوتی‌های کرونایی امروز شهرستان را دو نفر برشمرد و یادآور شد: این افراد به‌دلیل سن بالا و نیز عدم تزریق واکسن کرونا متأسفانه صبح امروز فوت کردند در صورتی‌که اگر افراد مسن حتی دُز اول کرونا را دریافت کنند، کمتر با مرگ و میر کرونایی مواجه خواهند شد.

 

 

وی با اشاره به اینکه با وجود قرمز بودن شرایط کرونا در شهرستان مراسمات جشن و عروسی همچنان با تجمعات بالا  برپاست، خاطرنشان کرد: در حال حاضر به‌دلیل عادی انگاری‌های خانواده‌ها نسبت به پرهیز از شرکت در مراسمات تجمعی و دورهمی‌های خانوادگی دو کودک ۶ ساله و ۸ ساله در بخش کرونایی شهرستان بستری هستند.

 

 

صالحی با تأکید بر اینکه شهرستان اسدآباد در بحث تزریق واکسن دارای مشکل نیست و گروه‌های هدف بر اساس اطلاع‌رسانی‌ها می‌توانند برای دریافت واکسن کرونا خود مراجعه کنند، ادامه داد: سینوفارم، برکت و آسترازنکا از جمله واکسن‌های در حال تزریق در این شهرستان به‌شمار می‌رود که خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از عوارض جدی ناشی از تزریق واکسن را نداشته‌ایم .

 

 

وی اضافه کرد: با توجه به سرایت‌پذیری بالای  ویروس دلتا دریافت واکسن کرونا از نقش مؤثری در جلوگیری و کاهش مرگ‌و میرهای ناشی از کرونا برخوردار خواهد بود.

ایسنا

انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal