آخرین اخبار

5. شهريور 1400 - 11:55   |   کد مطلب: 39868
رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اسدآباد از دستگیری ۳ حفار غیر مجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، کامران اکبری شایگان  با اعلام این خبر اظهار کرد: طی گزارشات مردمی مبنی بر حضور تعدادی حفار غیر مجاز در منطقه چهاردولی در شب گذشته سه حفار غیر مجاز که در خارج از محدوده های شناسایی شده  آثار تاریخی  شهرستان در منطقه چهاردولی  در دل کوه قصد بر حفاری داشتند دستگیر شدند.

 

 

وی با اشاره به همکاری یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان  ،محیط بانان محیط زیست و پاسگاه نیروی انتظامی چهاردولی در دستگیری این حفاران غیر مجاز افزود:با تشکیل پرونده برای این حفاران غیر مجاز پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

 

 

شایگان بیان کرد: شهروندان اسدآبادی  می‌توانند برای اعلام گزارش کشف اشیای تاریخی، تخریب و یا انجام حفاری‌های غیرمجاز با شماره ۱۱۰ نیروی انتظامی و یا شماره ۰۸۱۳۳۱۴۹۰۹۰  با اداره میراث فرهنگی شهرستان  تماس گرفته تا با اقدام به‌ موقع میراث‌بانان از وقوع جرائم این حوزه و تعرض به آثار ارزشمند تاریخی جلوگیری شود.

 

 

وی  در ادامه خاطرنشان کرد:از ابتدای سال تاکنون شش مورد حفاری در سطح شهرستان کشف و در این حفاری‌ها کشف شده ۲۳ نفر دستگیر  شده‌اند.

 

 

اکبری شایگان  همچنین با اشاره به کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب در کشف موارد حفاری‌ها از ابتدای سال تاکنون تصریح کرد: در یک مورد از حفاری‌های کشف شده امسال تعداد هشت نفر دستگیر شدند که دلایل این اقدام حفاران را مشکلات اقتصادی، بی پولی و آرزوی ره صد ساله را یک شبه  طی کردن می‌توان دانست.

 ایسنا

انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal