آخرین اخبار

15. شهريور 1400 - 19:21   |   کد مطلب: 39966
نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه در رویکرد اسلامی، رسانه باید ملتزم به اخلاق باشد نه صرفا مروج اخلاق گفت: پیش‌فرض اخلاقی شدن یک رسانه پذیرش ربوبیت تکوینی و تشریعی است.

به گزارش آوای سیدجمال، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی عصر امروز در دومین جلسه از سلسله‌نشست‌های درس اخلاق در رسانه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر انسانی در وجود خود دو مقوله «خَلق» به معنای جسم و ظاهر و «خُلق» به معنای صفات درونی و باطن را دارد که مبحث اخلاق، بایدها و نبایدها در صفات درونی را تداعی می‌کند.

 

 

وی با بیان اینکه انسان می‌تواند بسیاری از صفات باطنی را با اختیار خود تغییر دهد گفت: اگر تغییر معنایی نداشت، خداوند متعال انبیای الهی را برای رشد و هدایت انسان‌ها مبعوث نمی‌کرد.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه مقصود از «اخلاق» صفتی همیشگی و مستمر است در تشریح این مطلب گفت: برای مثال اگر فردی تحت تأثیر یک فضا و یا شرایط خاص دارای اخلاق حسنه شود و در سایر مواقع چنین نباشد، نمی‌توان به او عنوان «بااخلاق» را اطلاق کرد.

 

 

وی با بیان اینکه دریافت توصیه‌های اخلاقی زمانی ارزش واقعی دارد که در مقام عمل ظهور و بروز داشته باشد گفت: ضمانت اجرای اخلاق نیز چیزی نیست جز وجدان انسان.

 

 

شعبانی در ادامه با اشاره به موضوع اخلاق در رسانه اظهار کرد: اصحاب رسانه در انتشار مطالب باید به موضوع اخلاق توجه ویژه‌ای داشته باشند چراکه گاهی ممکن است مطلبی منتشر شود که مشکل قانونی ندارد، اما با وجود قانونی بودن، غیراخلاقی باشد.

 

 

وی مرز اخلاق را بسیار وسیع‌تر از قانون عنوان کرد و افزود: آنچه در زندگی و روابط اجتماعی می‌تواند مودت و دوستی ایجاد کند، اخلاق است نه ضرورتاً قانون.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه در رویکرد اسلامی، رسانه باید ملتزم به اخلاق باشد نه صرفا مروج اخلاق تاکید کرد: پیش‌فرض اخلاقی شدن یک رسانه پذیرش ربوبیت تکوینی و تشریعی است.

 

 

وی در پایان از اصحاب رسانه خواست بسترهای آسیب اخلاقی در رسانه را مطرح کنند تا در جلسات آتی در ارتباط با این موضوعات نیز مطالب لازم ارائه شود.

فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal