آخرین اخبار

28. شهريور 1400 - 9:37   |   کد مطلب: 40083
محمدکرم مرادی با اشاره به آغاز برداشت آلو از سطح 300 هکتار از باغات اسدآباد گفت: با وجود تولید 4 هزار تن محصول آلو در این شهرستان، ایجاد یک کارگاه بزرگ فراوری را می طلبد که متأسفانه هنوز یک سرمایه گذار در بخش خصوصی برای این امر اقدام نکرده است.

محمدکرم مرادی، رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد در  گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال،  با اشاره به آغاز برداشت آلو در این منطقه، اظهار کرد: امسال به دلیل دمای گرم هوا زودتر از موعد، برداشت این محصول از نیمه شهریور ماه شروع شد.

 

وی با بیان اینکه از 5 هزار و 100 هکتار باغات، 300 هکتار مربوط به باغ آلو است، افزود: این محصول بیشتر در روستاهای ملحمدره، ترخین آباد، ویرایی، هلور علیا و سفلی برداشت و تولید می‌شود.

 

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد تصریح کرد: با توجه به خشکسالی امسال تأثیری بر کیفیت محصول آلو داشته است و پیش بینی می‌شود 4 هزار تن محصول از میزان 300 هکتار برداشت شود.  

 

وی با بیان اینکه متأسفانه علی رغم برداشت حدود 4 هزار تن آلو از سطح 300 هکتار از باغات، هنوز صنایع تبدیلی در این شهرستان وجود ندارد، گفت: کارگاه فراوری محصول آلو به صورت کوچک در شهرستان داریم اما بیشتر به صورت تازه خوری به بازار عرضه می‌شود.

 

مرادی با بیان اینکه به دلیل نبود کارگاههای فرآوری محصول آلو، این محصول با قیمت پایینی از باغدار به فروش می‌رسد، افزود: البته فراوری این محصول به صورت سنتی توسط خود باغداران انجام می‌شود که اگر کارگاههای فراوری بهداشتی بود، روی اشتغال  و ماندگاری محصول اثر مستقیم داشت.

 

وی با اشاره به اینکه هنوز یک سرمایه گذار بخش خصوصی برای ایجاد یک کارگاه بزرگ فراوری اقدام نکرده، گفت: البته به برخی از کارگاه به عنوان مشاغل خانگی مجوز داده شده که این امر نیازمند کارگاه بزرگ است.
انتهای پیام/ن
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal