آخرین اخبار

19. مهر 1400 - 10:17   |   کد مطلب: 40273
زلیخا غلامی نوشت: مغازه دار یا تولیدکننده ای را به جرم گران فروشی جریمه کردن و جریمه دادن به دولت یا همان نهادهای نظارتی چه دردی از مردم درمان می کند ؟

به گزارش آوای سیدجمال، وقتی اجناس به یکباره گران می شوند، خبر پر تکرار تلویزیون می شود جریمه گران فروشان؛

 

هر بار هم گفته می شود جای نهادهای نظارتی خالی است و با مردمی که خواهان برخورد با گران فروشان هستند، مصاحبه می شود و مسئولینی که قول برخورد با گران فروشان می دهند، میگویند: حتما جریمه می کنیم...

 

و اما ما هر بار از خودم می پرسیم خب که چی؟
مغازه دار یا تولیدکننده ای را به جرم گران فروشی جریمه کردن و جریمه دادن به دولت یا همان نهادهای نظارتی چه دردی از مردم درمان می کند ؟
کدام بخش از ضررهای مالی مردم جبران می شود؟

 

پولی که به حساب خزانه واریز می شود و صد البته باید برای مردم هزینه شود که همه می دانیم این پول ها      می رود تا قسمتی از کسری بودجه دولت ها را جبران کند و نه کمکی باشد برای معیشت مردم.

 

و شاید گفته شود این جریمه ها حکم بازدارندگی دارند که دیده ایم ندارند و همه خوب می دانیم گران فروشانی که جریمه می دهند؛ با هزاران ترفند مبلغ آن جریمه را هم از جیب مردم پرداخت می کنند.

 

و متاسفانه هیچ راه کاری برای جبران خسارت مردم زیان دیده به شکل عمومی در قانون تعبیه نشده است مگر اینکه هر شهروندی به شخصه برای هر کالای گرانی که خریداری می کند شکایت نامه تنظیم کند و راه پر پیچ و خم دادگاه را در پیش بگیرد و چند برابر نرخ گران خریده را صرف کند تا به مبلغ مورد نظر برسد یا نرسد .

 

من اقتصاد دان نیستم اما به عنوان یک شهروند از مسئولین می پرسم جریمه گران فروشان و متخلفان چگونه ضررهای مرا جبران می کند ؟
و دعا می کنم که خدا نکند این جریمه کردن ها جزیی از سیاست های درآمد زایی دولت ها باشد که اگر اینگونه باشد ...
زلیخا غلامی

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal