آخرین اخبار

28. مهر 1400 - 12:00   |   کد مطلب: 40363
حسین عسگری‌مهرور با اشاره به اینکه سل گذشته 10 درصد از دانش‌آموزان اسدآباد به دلیل عدم تحرک بدنی چاق شدند و تربیت بدنی آنان تحت تأثیر کرونا قرار گرفت، گفت: امسال هم طرح کوچ برای کاهش کنترل وزن چاقی دانش آموزان در مدارس شهرستان اجرا خواهد شد.

حسین عسگری‌مهرور، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به کمبود دبیر و مربی ورزش در مدارس، اظهار کرد: در حال حاضر 34 دبیر ورزش در مدارس فعالیت دارند که به دلیل کمبود نیروی انسانی در حوزه ورزش بسیاری از مدارس به خصوص مدارس ابتدایی از وجود مربی و معلم با تخصص ورزشی بی‌بهره هستند.

 

وی گفت: در مدارس ابتدایی به دلیل کمبود نیروی مربی ورزش آموزگاران درس ورزش را برای دانش آموزان تدریس و با آنان ورزش می‌کنند.

 

رئیس اداره آموزش و پرورش اسدآباد افزود: البته در مدارس متوسطه اول و دوم از مربیان ورزشی بهره برده و سعی کرده‌ایم به صورت تخصصی از این مربیان ورزشی برای آموزش دانش آموزان استفاده کنیم.

 

وی با اشاره به شرایط کرونا و ضربه سنگین این ویروس به حوزه ورزش دانش آموزان، گفت: در طول دو سالی که کرونا بروز کرده، فعالیت بدنی و استعدادیابی دانش آموزان در حوزه ورزش که به صورت حقیقی و واقعی یافت می‌شد، به نوعی تعطیل شده است.

 

عسگری‌مهرور ادامه داد: البته دبیران ورزش در فضای مجازی هم حرکتهای کششی و نرمشی را به دانش آموزان آموزش می‌دهند، حتی از آنان درخواست تهیه فیلم از فعالیت ورزشی شان می خواهند اما به آن اهداف واقعی تربیت بدنی در فضای مجازی نمی‌رسیم.

 

وی با اشاره به مطرح شدن چاقی دانش آموزان به دلیل عدم تحرک و استفاده از گوشی و بالارفتن آمار چاقی کودکان و نوجوانان، تصریح کرد: سال گذشته طرحی با عنوان "کوچ"، مخفف کلمه کنترل وزن چاقی در مدارس در دو مرحله اجرا شد که امسال این طرح دوباره اجرا خواهد شد.

 

رئیس اداره آموزش و پرورش اسدآباد از اجرای طرح کوچ در مدارس خبر داد و گفت: در این طرح قد و وزن دانش آموزان اندازه گیری و با مشخص شدن وزن طبیعی و غیرطبیعی آنان را تشویق به ورزش خواهند کرد.

 

وی با بیان اینکه 19 هزار دانش آموز در مدارس اسدآباد تحصیل می‌کنند، افزود: سال گذشته 10 درصد دانش آموزان مشکل چاقی پیدا کرده بودند که با اجرای طرح کوچ در مرحله دوم تاحدودی کاهش وزن در آنان را داشتیم.

 

عسگری‌مهرور برگزاری مسابقات ورزشی برای کارکنان آموزش و پرورش و فرهنگیان را از جمله برنامه های آموزش  پرورش اسدآباد در هفته تربیت بدنی و ورزش دانست.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal