آخرین اخبار

1. آبان 1400 - 20:29   |   کد مطلب: 40391
مدیرجهاد کشاورزی اسدآباد از تولید سالیانه سه هزار و۲۵۶ تُن گوشت قرمز در این شهرستان خبرداد.

به گزارش آوای سیدجمال، محمدکرم مرادی اظهار کرد: از این میزان تولید سالیانه گوشت قرمز شهرستان میزان یک هزار و ۱۰۵ تُن از گوشت تولید شده مورد مصرف شهرستان قرار گرفته و دو هزار و ۱۵۱ تُن از گوشت مازاد نیز به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

 

 

مدیر جهاد کشاورزی در ادامه تعداد واحدهای دامداری و دامپروری صنعتی و نیمه صنعتی این شهرستان را ۱۵۰ واحد برشمرد و افزود: در حال حاضر از این تعداد واحد صنعتی و نیمه صنعتی سطح شهرستان تعداد  ۹۳واحد فعال و مابقی غیر فعال هستند.

 

 

این فرد مسئول با بیان اینکه ۳۸ درصد واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی دامداری شهرستان غیرفعالند، بیان کرد: مشکلات نقدینگی از مهمترین دلایل تعطیلی واحدهای دامداری صنعتی و نیمه صنعتی غیرفعال شهرستان به شمار می رود.

 

مرادی با اشاره به فعالیت بیش از سه هزار و ۵۰دامپرور در بخش واحدهای دامداری و دامپروری صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی سطح شهرستان، تصریح کرد: بر اساس آمار، حدود سه هزار واحد سنتی با ۴۲ هزار و ۷۴۷ رأس دام سنگین و ۱۰۰ هزار دام سبک گوسفند و بره در سطح روستاهای شهرستان فعالیت دارند.

 

 

وی با بیان اینکه از تعداد ۱۵۰ واحد دامداری صنعتی و نیمه صنعتی شهرستان اسدآباد ۸۳ واحد مربوط به واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی گاو شیری بوده که ظرفیت مولد کل این واحدها سه هزار و ۲۷۷ رأس است، خاطر نشان کرد: از ۸۳ واحد دامپروری صنعتی و نیمه صنعتی گاو شیری  شهرستان تعداد ۵۶ واحد با دو هزار و۴۱۷ رأس فعال و ۲۷ واحد با ظرفیت ۷۶۰ رأس غیر فعال هستند.

 

 

مدیر جهاد کشاورزی گفت:شهرستان اسدآباد روزانه دارای ۲۵  تا ۳۰تن شیر مازاد است.

 

 

مرادی همچنین با اشاره به ۳۶ واحد صنعتی و نیمه صنعتی گوساله پرواری شهرستان، ادامه داد: از این تعداد واحد صنعتی و نیمه صنعتی گوساله پرواری شهرستان با ظرفیت سه هزار و ۳۴۲ رأس تعداد ۱۷ رأس با ظرفیت هزار و ۶۹۲ رأس فعال و ۱۹ واحد با ظرفیت هزار و ۶۵۰ رأس غیر فعال است.

 

 

وی تعداد واحدهای بره پرواری صنعتی و نیمه صنعتی شهرستان را هم ۲۳ واحد با ظرفیت هشت هزار و۸۰۰ رأس برشمرد و یادآور شد: از این تعداد واحد نیز تعداد ۱۵ واحد با ظرفیت پنج هزار و  ۹۵۰ رأس فعال و هشت واحد با ظرفیت دو هزار و ۸۵۰واحد غیر فعال هستند.

 

 

مرادی با اشاره به اینکه  ظرفیت واحدهای دامداری فعال صنعتی و نیمه صنعتی شهرستان به صورت پویا بوده و ممکن است این ظرفیت‌ها افزایش و یا کاهش یابد، اضافه کرد: از تعداد ۱۵۰ واحد دامداری صنعتی و نیمه صنعتی شهرستان تعداد هفت واحد با ظرفیت هزار و ۶۵۵ رأس به گوسفند داشتی اختصاص داشته که از این تعداد واحد نیز پنج واحد با ظرفیت هزار و ۳۵۰ رأس فعال و دو واحد با  ظرفیت سه هزار و ۱۵۷رأس غیرفعال بوده ،ضمن اینکه یک واحد نیمه صنعتی بُز داشتی نیز با ظرفیت ۱۰۰ واحد در حال فعالیت است.

انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal