آخرین اخبار

1. دى 1400 - 11:18   |   کد مطلب: 40939
سردار مهدی ظفری یکی از ویژگی‌های شهدا به عنوان سرمایه‌های انقلاب، این است که همیشه تولید و باز تولید دارند، گفت: امروز باید افکار شهید در جامعه ساری وجاری شود چراکه نمایان شدن نام یک شهید گمنام بعداز سالها می‌تواند خود عامل حرکتی در مسیر شهدا باشد.

سردار مهدی ظفری، مدیرکل حفظآثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با بیان اینکه جامعه ما قطع به یقین برای حرکت نسل‌های آینده نیاز به نمادها، شاخص‌ها و هویت‌های انقلابی دفاع مقدس دارد، اظهار کرد: شهدا یکی از نمادها و سرمایه‌های نمادین جامعه ما هستند و یکی از ویژگی‌های این سرمایه ها این است که همیشه تولید و باز تولید دارند.

 

وی با تأکید بر اینکه باید افکار شهید همیشه در جامعه ساری و جاری شود، گفت: نسل جوان ما حتما نیاز به شاخص و نماد دارند تا بتوانند براساس آن نماد حرکت کنند.

 

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان اذعان کرد: پرداختن به مبحث شهید و شهادت در جامعه یک ضرورت است نه به جهت صرفا" ادای احترام به مقام شهید، چرا که شهید به این مباحث نیازی ندارد بلکه این ما هستیم به راه شهدا دارد.

 

وی تصریح کرد: بازبینی و بازخوانی زندگانی شهدا باید جوانان امروز که سرشت پاکی هم دارند را در مسیر و راه شهدا قرار دهیم.

 

 

ظفری با بیان اینکه همیشه نمادهای دینی عامل حرکت جامعه است، افزود: اگر نبود نماد و شاخص با عنوان عاشورا و شخصیتهایی مانند امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) شک نکنید که امروز ممکن بود نوع نگاه ما به بشریت متفاوت باشد.

 

وی با بیان اینکه در طول تاریخ این نیازها پیش روی ما بوده و ما با همین ایثارگری و شهادت‌ها سروکار داشته باشیم، ادامه داد: عاشورای 8 سال دفاع مقدس اتفاقی افتاده است که اگر خود شخصیت حضرت زهرا(س) هم سؤال شود قطعا" بیان خواهند کرد که دفاع مقدس ما انبساط عاشوراست و باید این راه ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal