آخرین اخبار

22. دى 1400 - 12:00   |   کد مطلب: 41133
عبدالمجید شیخی با اشاره به اینکه در طی 43 سال گذشته هر زمان دست به تغییر نرخ ارز زدیم، خواسته یا ناخواسته نظام قیمت در بازارهای مختلف را دچار آشوب کرده ایم، گفت: این ارز تنها ماحصلش افزایش بار تورم به اقتصاد و معیشت مردم و گرفتن آرامش از جامعه است.

عبدالمجید شیخی، کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال؛ در خصوص ارز ترجیحی، اظهار کرد: با دست کاری نرخ ارز در کشور آرامش از بازارهای مختلف گرفته می‌شود و تنها ماحصل آن افزایش بار تورم به اقتصاد و معیشت مردم است.

 

وی با تأکید بر اینکه نباید دولت در موضوع تغییر نرخ ارز و افزایش نرخ ارزی ورود پیدا کند، گفت: این امر می تواند آرامش نسبی و ثبات نسبی از بازار بگیرد و انفجار تورمی ایجاد کند.

 

کارشناس مسئل اقتصادی با اشاره به اینکه در طی 43 سال گذشته هر زمان دست به تغییر نرخ ارز زدیم، خواسته یا ناخواسته نظام قیمت در بازارهای مختلف را دچار آشوب کرده ایم، افزود: این موضوع منجر به برهم زدن آرامش بازار می شود.

 

 

وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد نقدینگی کشور در اختیار بخش غیر مولّد با حاکمیت و سردمداری صاحبان ثروتها و نقدینگی های هنگفت است، افزود:  صاحبان سرمایه های هنگفت که بخش اعظم فعالیت های آنها غیر مولد و برخلاف سیاست های کلان اقتصاد کشور است. لذا سیاست هایی که آرامش بازار را بر هم بزنند به نفع دلالان و صاحبان سرمایه های بزرگ خواهد بود که با هر بهانه ای بازار را تخلیه می کنند و در بازار موج آفرینی می کنند.

 

شیخی با بیان اینکه تا زمانی که نظام توزیع اصلاح نشده هیچگونه حرکت فزاینده ای در جهت به هم زدن معادلات موجود بین ریال و ارز و سکه و قیمت کالای اساسی و قیمت خدمات دولتی و غیر دولتی نباید صورت بگیرد، افزود: برای حل مشکلات متعدد در بحث حمایت از کالای اساسی و رساندن ارزان آن به دست مصرف کننده نهایی و اقشار ضعیف جامعه لازم است تا سامانه رصد کالا از مبداء تا مقصد طراحی شود و با طراحی این سامانه آن زمان ارز به عنوان امانت با نرخ ۴۲۰۰ فعلی می تواند به سادگی و بدون هر گونه ایجاد مزاحمتی توسط عناصر دلال و واسطه بخش غیر مولد به سلامت به مقصد و دست و سر سفره مصرف کننده برسد.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal