آخرین اخبار

18. بهمن 1400 - 22:14   |   کد مطلب: 41392
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:
اجرا و افتتاح ۳۷ طرح راهداری در همدان
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از اجرا و افتتاح 37 طرح راهداری در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، صفر صادقی راد در نشست خبری آنلاین با رسانه ها، با بیان اینکه  37 طرح راهداری در ایام دهه فجر امسال اجرایی شد، اظهار کرد: از این تعداد 4 طرح از پروژه های دهه فجر در ایجاد حفاظ میانی و به مسافت 16 کیلومتر است، 2 طرح سیستم روشنایی، تعریض دو دهانه پل، 19 مورد روکش آسفالت به مسافت  69 کیلومتر، دو مورد اجرای بازکول برای افزایش ایمنی، نصب یک دستگاه دوربین ثبت تخلف و مجتمع خدماتی رفاهی کهکشان در ایام الله دهه فجر در استان به بهره برداری رسید.

 

وی از افزایش 14 درصدی تردد در استان همدان خبر داد و افزود: در 10 ماهه امسال 162 میلیون تردد در راههای استان ثبت شده که نسبت به سال قبل با رقم 142 میلیون،  14 درصد رشد داشته است.

 

صادقی راد بیشترین میزان تردد استان همدان را در سه راهی بهار به همدان با 12 درصد تردد اعلام کرد و گفت: در 10 ماهه امسال 16 میلیون ورود وسایل نقلیه و 14 میلیون و 772 هزار مورد میزان خروجی وسایل نقیله از استان همدان بوده که در مقایسه با سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان همدان با اعلام اینکه در 10 ماهه امسال 260 هزار سفر در همدان انجام شده است، گفت: با توجه به رعایت پروتکلهای بهداشتی، تعداد سفرها نسبت به سال قبل افزایش داشته اما تعداد مسافران تغییر قابل توجهی نداشته است.

 

صادقی راد همچنین از فعالیت 38 مجتمع خدماتی رفاهی فعال در راههای استان خبر داد و افزود: بیشترین بازرسی های اداره کل راهداری از مجتمع های خدماتی رفاهی بوده که امسال آمار بازرسی ها به 70 مورد رسید.

 

وی با اشاره به اینکه استان همدان در تعداد مجتمع های خدماتی رفاهی رتبه خوبی در کشور دارد، ادامه داد: در حاضر 15 مجتمع خدماتی رفاهی در حال ساخت است و 20 مورد در دست استعلام می باشند.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از جابجایی 9 میلیون تن کالا از استان خبر داد و بیان کرد: در 10 ماهه امسال 601 هزار فقزه بارنامه در همدان صادر شده است.
 

 

وی  استان همدان را یکی از استانهای پیشرو در حمل کالا در کشور برشمرد و افزود: 100 شرکت حمل و نقل کالا در استان فعال است و 80 درصد کامیونهای استان برای این منظور استفاده می شوند و در شرکتهای حمل ونقل نزدیک به 30 هزار راننده حرفه ای فعالیت می کنند که سالانه دوره های مختلفی را می گذرانند.
 

 

صادقی راد سیمان و محصولات کشاورزی، فراورده های نفتی، سنگ آهن، میلگرد و سیمان را بیشترین کالاهای جابجا شده در استان همدان عنوان کرد.

 

وی با اشاره به اینکه امسال 163 هزار تن چغندر از خوزستان به همدان ارسال شد، اضافه کرد: تناژ حمل کالا نسبت به سال قبل تفاوت چندانی نداشته است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان همدان با اعلام اینکه در حال حاضر 66 دستگاه کنترل سرعت در راههای استان فعال است، اظهار داشت: در سال آینده تعداد این دستگاهها به 97 دستگاه کنترل سرعت افزایش می یابد که اقدام خوبی در کاهش تصادفات و افزایش ایمنی راهها خواهد بود.

 

صادقی راد تعداد سامانه های نظارتی استان را 28 مورد اعلام کرد و افزود: 76 سامانه ترددشمار و 12 سامانه توزین در حال حرکت که در جلوگیری از قاچاق کالا بسیار موثر است در استان همدان فعال هستند.

 

وی به سامانه 141 راهداری اشاره کرد و بیان داشت: این سامانه با 240 خط تلفن در هر لحظه آماده پاسخگویی آخرین وضعیت راهها به مسافران می باشد که همزمان 370 سامانه رهیاب ماهواره ای نیز فعال است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان همدان از افزایش گشتهای نظارتی این اداره کل با مشارکت پلیس راه استان همدان هم خبر داد و افزود: امسال 4500 بازدید میدانی انجام شده که نسبت به سال قبل جهش قابل توجهی در ارجاع پرونده های تخلفات حمل و نقل داشتیم.

 

صادقی راد همچنین با اشاره به اینکه امسال طرح ایمن سازی 20 مدرسه حاشیه راهها انجام شد، بیان کرد: امسال طرح های آموزشی برای عابرین، موتورسواران، وانت بارها و عابران پیاده حاشیه راهها برگزار کردیم.

 

به گفته وی؛ در بازرسی از مراکز معاینه فنی مشخص شد که در 10ماهه امسال، بیش از 66 هزار معاینه فنی از خودروها انجام شده که منجر به صدور 52 هزار و 676 برگ معاینه فنی شده است.

 

سرقت ماهیانه 6 هزار علائم راهنمایی و رانندگی در جاده های استان
صادقی راد به سرقت 6 هزار علائم راهنمایی و رانندگی در جاده های استان همدان در ماه اشاره کرد و گفت: متاسفانه آمار سرقت علائم راهنمایی رانندگی در حال افزایش است که سرقت پایه گاردریل و دوربینهای کنترل سرعت نیز گزارش شده است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان همدان از ایمنی قابل توجه گردنه اسدآباد با اجرای حفاظ میانی خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه با اجرای حفاظ میانی تصادفات منجر به فوت در این گردنه رخ نداده و با توجه به محرز شدن فرسودگی روشنایی این منطقه، در سال آینده افزایش یک باند تردد در گردنه اسدآباد پیگیری و اجرایی می شود.

 

وی به بارش برف در محورهای مختلف استان اشاره کرد و افزود: امسال 3 دستگاه لودر برای برفروبی راهها اضافه کردیم که 32 هزار تن ماسه و نمک برای 78 هزار کیلومتر استفاده شده است.

منبع:همدان پرس

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal