آخرین اخبار

20. بهمن 1400 - 18:47   |   کد مطلب: 41412
در نهمین روز از دهه مبارک فجر در شهرستان اسدآباد ۵ طرح پزشکی،آموزشی و کشاورزی با حضور معاون امور عمرانی استانداری همدان و مسئولین و اعضای شورای اداری و مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش آوای سیدجمال،  کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی پروژه بیمارستان ۱۲۸ تختخوابی امیرالمومنین اسدآباد اولین طرح امروز  این شهرستان بود،سرپرست فرمانداری اسدآباد در مراسم کلنگ‌زنی این طرح با اشاره به زیربنای ۱۲هزار و ۸۰۰متری ساختمان طرح در چهار طبقه گفت:این پروژه ملی دارای ۱۶۰ میلیارد تومان ردیف بودجه بوده که در اعتبار سال اول ۳۶ میلیارد تومان به طرح فوق اعتبار اختصاص داده شده است.

 

حسین‌علی شرکائی افزود: با این میزان اعتبار اختصاص داده شده در سال اول بر اساس پیش بینی‌ها ۳۰ درصد عملیات اجرایی طرح پیشرفت خواهد داشت.
 

افتتاح طرح توسعه ICU بیمارستان قائم (عج) اسدآباد

طرح توسعه ICU بیمارستان قائم (عج) اسدآباد دومین طرح امروز این شهرستان بود که افتتاح و به بهره برداری رسید.

 

سرپرست فرمانداری اسدآباد در افتتاح این طرح با اشاره به افتتاح افزون بر ۱۲ طرح پزشکی این شهرستان در نهمین روز از دهه مبارک فجر گفت :طرح توسعهICU یکی از جمله طرح‌های پزشکی افتتاح شده امروز بوده که برای تجهیز و ساخت آن اعتباری افزون بر ۱۰میلیارد تومان هزینه شده است.
 

 

حسین‌علی شرکائی میزان اعتبار هزینه شده برای ساخت و احداث سازه طرح توسعه ICU بیمارستان قائم (عج) را ۳.۵ میلیارد و تجهیز طرح را ۶ میلیارد تومان برشمرد و افزود: طرح توسعه ۱۱ تختخوابی ICU شهرستان مطابق با استانداردهای روز بوده و از خدماتی چون اتاق ایزوله ،فضای مناسب برای ملاقات کنندگان بیمار،محل استراحت پرسنل ...است.
 

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد هم تصریح کرد: دسترسی مستقیم طرح توسعه‌ ۱۱تختخوابی ICU بیمارستان قائم به بخش بخش سی تی اسکن، MRI و اتاق عمل، وجود اتاق ایزوله، وجود دستگاه دیالیز در بخش و فضای مناسب برای ملاقات کنندگان بیمار موجب منحصر به فرد شدن این طرح به نسبت دیگر (ICU)ها شده است.

 

ایرج صالحی همچنین از اختصاص ۱.۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض وزارتخانه به این  ICU خبر داد و یاد آور شد: برای خرید دستگاه دیالیز طرح توسعه ICU اعتباری افزون بر ۳۰۰میلیون تومان هزینه شده ضمن اینکه ICU قبل تنها دارای چهار تخت در فضای نامناسب ۳۰ متری قرار داشت و از استاندارد لازم برخوردار نبود.

 

افتتاح کلینیک دندانپزشکی بیمارستان قائم (عج)

کلینیک دندانپزشکی بیمارستان قائم (عج) اسدآباد سومین طرحی بود که با حضور معاون امور عمرانی استانداری همدان و مسئولین شهرستان افتتاح و به بهره برداری رسید.

 

سرپرست فرمانداری اسدآباد در افتتاح این طرح گفت:برای تجهیز و ساخت سازه  این طرح اعتباری افزون بر ۸۰۰میلیون تومان شامل ۲۰۰میلیون تومان برای ساخت سازه و ۶۰۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات لازم کلینیک از جمله سه دستگاه یونیت دندانپزشکی هزینه صرف شده است.

 

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد هم با بیان اینکه با راه اندازی و افتتاح این کلینیک برای اولین بار در استان همدان در یک بیمارستان دولتی ارائه کلیه خدمات دندان پزشکی با تعرفه‌های دولتی انجام می‌شود، یادآورشد: در حال حاضر تجهیزات تصویربرداری دندان پزشکی برای این کلینیک خریداری شده و با مرتفع شدن مشکل گمرکی آن و استقرار این تجهیزات در کلینیک دندانپزشکی شاهد تنوع خدمات دندانپزشکی در شهرستان با تعرفه‌های دولتی خواهیم بود.
 

 

وی با بیان اینکه کلینیک‌های مرکز بهداشت که در شهرستان وجود دارد تنها در بحث کشیدن دندان فعالیت دارند، گفت: در حال حاضر در این کلینیک سه پزشک دندان پزشک دارای فعالیت هستند که از این پس در دو شیفت صبح و بعدازظهر اقدام به ارائه خدمات خواهند داشت.

 

صالحی یاد آور شد:در دهه مبارک فجر فضای سبز ۱۸۰۰متر مربعی بیمارستان قائم با اعتبار یک و نیم میلیارد تومان،کتابخانه آموزشی ۱۵۰ مترمربعی دانشکده با اعتبار ۱۰۰میلیون تومان،راه اندازی دستگاه امحا زباله‌های بیمارستانی قائم با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان ،پارکینگ ۱۳۰۰مترمربعی  پرسنل دانشکده با اعتبار یک و نیم میلیارد تومان از محل درآمدهای اختصاصی دانشکده نیز راه اندازی شدند.

 

افتتاح مدرسه دو کلاسه روستای چارق

مدرسه دو کلاسه روستای چارق چهارمین طرح افتتاح شده این شهرستان در نهمین روز از دهه مبارک فجر بود، شرکائی،سرپرست فرمانداری اسدآباد در مراسم افتتاح این طرح گفت:برای ساخت و احداث طرح فوق افزون بر ۵۰۰میلیون تومان هزینه شده که از این میزان هزینه ۴۰۰میلیون تومان از محل نوسازی مدارس و ۱۰۰میلیون تومان از محل اعتبارات خیرین مدرسه ساز بوده است.

 

افتتاح واحد پرورش ۱۰۰۰ راسی گوسفند داشتی در روستای چارق

در پایان با حضور معاونت امور عمرانی استانداری همدان واحد پرورش ۱۰۰۰ راسی گوسفند داشتی روستای چارق به عنوان پنجمین طرح شهرستان اسدآباد در  نهمین روز از دهه مبارک فجر افتتاح و به بهره برداری رسید.

 

فرماندار اسدآباد با اشاره به بهره‌برداری واحد پرورش ۱۰۰۰رأسی گوسفند داشتی روستای چارق  یادآور شد: این طرح نیز با اعتباری افزون بر ۱۸ هزار میلیون ریال از محل آورده متقاضی و با اشتغال زایی ۳نفر افتتاح شد.

ایسنا

انتهای پیام
 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal