آخرین اخبار

21. اسفند 1400 - 10:29   |   کد مطلب: 41698
محمدعلی زلفی‌گل با تأکید بر اینکه باید موضوع بازگرداندن هویت ایرانی مصادره شده سیدجمال به نام افغانی در یونسکو توسط سیستم‌های دیپلماسی پیگیری شود، گفت: البته نباید دانشمندان را در مرزهای جغرافیایی محاصره کنیم، چرا که اندیشه و تفکر آنان فراتر از این مرزهای جغرافیایی است.

محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه افتتاح مرکز اسناد سیدجمال الدین اسدآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به اینکه ایجاد مرکز اسناد سیدجمال کاری ارزشمند و در راستای شناساندن و معرفی این شخصیت مصلح بیدارگر است، اظهار کرد: 400 میلیون تومان برای تجهیز این مرکز اختصاص می‌دهیم.

 

وی در خصوص مصادره نام سیدجمال به نام "افغانی" گفت: بخشی از موضوع بازگرداندن هویت ایرانی مصادره شده سیدجمال به نام افغانی در یونسکو باید توسط سیستم‌های دیپلماسی پیگیری شود و مستقیم به وزارت علوم برنمی‌گردد.

 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: البته دنیای امروز اینگونه نیست که چیزی را کتمان کرد و خیلی راحت می‌توان به این موضوع پی برد که این دانشمند کجا متولد شده، رشد کرده ، کجا اثر بخش بوده است و به نظر بنده اینها جای نگرانی ندارد.

 

 

وی گفت: نباید تلاش کنیم دانشمندان را در مرزهای جغرافیایی محاصره کنیم، چرا که اندیشه و تفکر آنان فراتر از مرزهای جغرافیایی است، به همین دلیل نمی‌توان آنان را در مرزهای جغرافیایی محصور کرد.

 

زلفی‌گل تاکید کرد: آنچه مهم است این است بستری را ایجاد کنیم که دانشمندان،  و مصلحان اجتماعی، سیاسی و فرهنگی امثال سیدجمال‌ها رشد کنند.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal