آخرین اخبار

19. اسفند 1400 - 16:18   |   کد مطلب: 41680
پرو‌فسور محمدعلی زلفی‌گل جامعه سالم را نیازمند سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ سالم دانست، گفت: سیدجمال یک سرمایه نمادین است و باید با القا حس خودباوری موجب سیدجمال‌ها شد و نباید زنجیره رشد این سرمایه های نمادین قطع شود، باید با رشد انسانهای موفق قدرت نرم نظام را افزایش داد، البته که اولویت دانشگاه سیدجمال باید تقویت دیپلماسی علمی و فرهنگی باشد.

به گزارش آوای سیدجمال، پرو‌فسور محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دومین کنگره سیدجمال‌الدین اسدآبادی که در ۱۹ اسفند در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسدآباد برگزار شد، سید جمال را مصلح قرن خواند و اظهار کرد: او برای مبارزه با استبداد و استکبار برخواست و تلاش کرد. 

 

 

وی با طرح این سؤال که چرا با وجود اسناد و نوشته های سیاسی و اجتماعی سیدجمال که نامحدود نیست، کنگره برگزار کردیم و دنبال چه هستیم، گفت: ما با برگزاری کنگره به دنبال آن هستیم که قدر سرمایه های نمادین را بدانیم.

 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه فقط نفت و گاز سرمایه نیست بلکه نخبگان و کسانی که میتوانند فرهنگ را تقویت کنند، سرمایه هستند، افزود: یک دانشگاه، ورزشگاه، هنرمند، یک صنعتگر هر جا باشد به ان محل ارزش می دهد، سرمایه هستند، مهمتر از اینها وقتی به جوانان این حس خودباوری را القا کنیم، میتوانند سیدجمال، امیرکبیر شوند.

 

وی با بیان اینکه با برگزاری کنگره ها به حس خود باوری ایندگان می‌پردازیم، افزود: باید شرایطی را ایجاد کنیم که هزاران سیدجمال از این شهر رشد کند.

 

 

زلفی‌گل با اشاره به این ضرب المثل که با یک گل بهار نمی‌ شود، افزود: ما می‌خواهیم با معرفی سیدجمال بگویم که با یک رهبر، یک دانشمند، یک شخصیت علمی جامعه متحول میشود، با یک ثروتمند و توانمند وصادق بهار میشود اما ما دنبال گلها و گلستان ها هستیم‌.

 

وی با تأکید بر اینکه باید هر سال رتبه های رتبه های برتر و سرآمدها در حوزه های مختلف از جمله صنعتگران، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تقدیر شوند، افزود: با این تشویق و ترغیب ها بستر رشد سیدجمال ها را به عنوان سرمایه های نمادین خواهیم داشت.

 

 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه نباید زنجیره رشد سرمایه های نمادین قطع شود، افزود: با رشد انسانهای موفق می توان قدرت نرم نظام را افزایش بدهیم که وابسته و دلبسته شهدا و نظام باشند .

 

وی با بیان اینکه نباید در گذشته بمانیم، افزود: باید با برگزاری کنگره برای شخصیت‌هایی چون حافظ ، رازی سیدجمال مقام آنها را گرامی بداریم، اینها هویت ما هستند ، ما گذشتگان را باید حفظ کنیم. اگر قدر آنان را ندانیم پشیمان خواهیم شد.

 

زلفی‌گل با تأکید بر اینکه باید جامعه پایش، پویش و پالایش کنیم، افزود: بعضی جاها فرهنگ ما مشکل دارد، از ارباب سلطنتی و رعیتی به ما رسیده، باید آنها پالایش کنیم. یک نبوغ  و نخبه ای که ثروت تولید میکند را باید تقویت و تقدیر و معرفی و جذب کنیم.

 

 

وی با بیان اینکه ماباید در زمینه فرهنگ صالح و سالم قدم برداریم، خاطرنشان کرد:  اگر جامعه سالم می‌خواهید باید سرمایه گذاری فرهنگ سالم را ایجاد کنید.

 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خطاب به وزیر ارشاد، گفت: کار شما در ایجاد سرمایه‌گذاری فرهنگ سالم سنگین و سخت است، فرهنگ سالم کمک میکند که علم و فناوری تقویت شود و اینگونه می توانیم که مثل سیدجمال هزاران داشته باشیم.

 

 وی با بیان اینکه باید از خیرین کمک بگیریم و جوانان و نخبگان را تشویق و ترغیب کنیم که البته همه امور در سایه وحدت ایجاد می‌شود .

 

زلفی‌گل بیان اینکه متأسفانه نتوانسته ایم انگونه که باید به دستاوردهای انقلاب اسلامی بپردازیم، گفت: یک زمان سیم خاردار نداشتیم امروز پهباد می‌سازیم، 

 

داشته ها را چرا عرضه نمی‌کنیم، چرا حس خودباوری را به جوانان تزریق نمی کنیم این همان جهاد تبیین است که رهبر معظم بر آن تأکید کردند. این کنگره ها یک ظرفیت برای این امر است.

 

وی تأکید کرد: اولویت دانشگاه سیدجمال باید تقویت دیپلماسی فرهنگی و علمی باشد چرا که جز مراکز اثربخش خواهد بود.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal