آخرین اخبار

23. فروردين 1401 - 13:52   |   کد مطلب: 41931
معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان همدان اعلام کرد: از ابتدای سال تا کنون چهار روز ناسالم را پشت سر گذاشته‌ایم.

به گزارش آوای سیدجمال، عادل عربی گفت: منشا آلودگی هوا طی روزهای گذشته و حاضر نیز پدیده گردو غبار بوده که از خارج کشور وارد شده است .

وی افزود: علت این پدیده ناشی از کاهش نزولات جوی و عدم مدیریت منابع آبی در کشورهای همسایه است که به این ترتیب شاهد بروز پدیده گرد و غبار هستیم.

عربی خاطرنشان کرد: منشا گرد و غبار مربوط به کشورهای سوریه، عراق، شمال عربستان است که در این مناطق باید مدیریت منابع آبی انجام شود و کاشت پوشش‌های گیاهی به کاهش ریزگردها در ایران بسیار کمک کننده است.

وی با بیان اینکه منشا ریزگردها مربوط به خارج از کشور بوده و ما نمی‌توانیم کاری انجام دهیم، تصریح کرد: کانون ریزگردهای مربوط به داخل کشور شناسایی می‌شود و می‌توان مسائل مربوط به ریزگردها در داخل کشور را مدیریت کرد.

وی ادامه داد: طی روز گذشته همدان، ملایر و کبودراهنگ برای تمامی گروه‌ها ناسالم بوده و نهاوند نیز بسیار ناسالم ثبت شده است.

معاون نظارت و پایش محیط زیست همدان خاطرنشان کرد: عواملی مانند تغییر اقلیم بر بروز ریزگردها بی تاثیر نیست، اما با این تفاسیر می‌توان با مدیریت صحیح بر کاهش بروز این پدیده کمک کرد.

وی با بیان اینکه کشورهای همسایه منطقه‌ای خشک و نیمه محسوب می‌شوند، تصریح کرد: گرما بر تشدید بروز این پدیده موثر است به گونه‌ای که در فصل گرما رطوبت خاک کاهش می‌یابد و با فراهم بودن شرایط پدیده گرد و غبار نیز این پدیده تشدید می‌شود.

عربی یادآور شد: با مدیریت منابع آبی می‌توان به حفظ محیط زیست و زنده ماندن طبیعت کمک کرد و این درحالیست که در کشورهای همسایه شاهد سدسازی‌ها و تغییرات دستی در طبیعت هستیم که این امور باعث کاهش آب ورودی به مناطق پایین دست شده و به این ترتیب سبزینگی اراضی در منطقه کاهش می‌یابد و شاهد بروز پدیده‌های آلودگی هوا خواهیم بود.

ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal