آخرین اخبار

29. فروردين 1401 - 9:43   |   کد مطلب: 41985
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: شهرستان اسدآباد در تعداد خانه های بوم گردی در استان پیشتاز بوده و زمینه برای سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی در این بخش فراهم شده است.

به گزارش آوای سیدجمال، از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان، «علی مالمیر» روز دوشنبه اظهار داشت: در چند سال اخیر در حوزه زیرساخت روستای توریستی و گردشگری ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور در شهرستان اسدآباد اقدامات ارزشمندی صورت گرفته که موجب تقویت بخش خصوصی و افزایش تعداد خانه‌های بوم‌گردی این روستا شده است.
 

 

وی خاطرنشان کرد: با آماده سازی زیرساخت‌های لازم در روستاهای دارای جاذبه گردشگری زمینه برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این روستاها فراهم می شود.
 

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اشاره به نگرانی در رابطه با تغییر بافت روستای گردشگری ملحمدره اسدآباد تصریح کرد: هرگونه تغییر در بافت خاص این روستا آسیب زا است و جذابیتی برای گردشگر نخواهد داشت.
 

 

مالمیر از از فرمانداری، بنیاد مسکن و بخشداری این شهرستان خواست که در پیشگیری از تغییر بافت روستای گردشگری ملحمدره شهرستان اسدآباد پای کار باشند.
 

 

وی با اشاره به اینکه مجموعه تالاب پیرسلمان از زیباترین جاذبه‌های شهرستان اسدآباد است افزود: اگر مشکلات حقوقی تالاب پیرسلمان رفع و زیرساخت آن تکمیل شود می تواند در جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حیطه گردشگری نقش عمده ای ایفا کند.
 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: با توجه به قرار گرفتن شهرستان اسدآباد در مسیر بزرگراه کربلا و عتبات عالیات ساخت مجتمع بین راهی در این‌ مسیر ضرورت دارد.
 

 

مالمیر خاطرنشان کرد: با کمک فرمانداری اسدآباد احیای آب انبار صفوی این شهرستان در برنامه‌های سالجاری اداره میراث فرهنگی اسدآباد است که در صورت همکاری شهرداری اسدآباد در احیا حمام تاریخی نیلوفر به جاذبه‌های شهرستان اسدآباد اضافه خواهد شد.

ایرنا

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal