آخرین اخبار

11. فروردين 1400 - 8:27   |   کد مطلب: 38580
رئیس اداره میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی اسدآباد از بازدید ۴۵۷۳ نفر از مناطق تفریحی ،گردشگری و تاریخی این شهرستان از ۲۹ اسفند سال ۹۹ تا ۱۰ فرودین ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، کامران اکبری شایگان در گفت‌و گو با ما، اظهار کرد: طی مدت فوق ۵۶ مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی و میهمان پذیر سطح شهرستان توسط اداره میراث فرهنگی و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط انجام شده است.

 

وی با اشاره به وجود سه اقامتگاه بوم‌گردی در روستای گردشگری ملحمدره ،یک میهمانپذیر در شهر اسدآباد ،یک سفره خانه در روستای ملحمدره و یک اقامتگاه بوم‌گردی در روستای ترخین آباد شهرستان خاطر نشان کرد:از طریق ثبت نام در سامانه تور گردشگری طی مدت فوق ۲۳۸ نفر در خانه های بوم گردی شهرستان اقامت داشته اند.

 

اکبری شایگان در ادامه   با  بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ بحث  احداث تأسیسات گردشگری مختلفی در دست اقدام قرار خواهد داشت، خاطر نشان کرد: در سال جدید احداث یک خانه بوم‌گردی ، یک  سفره‌خانه سنتی  و یک واحد مجتمع تفریحی و اقامتی  در ملحمدره و نیز یک سفره خانه سنتی دیگر در روستای ترخین آباد در دست برنامه قرار دارد.

 

وی  با بیان اینکه  شهرستان اسدآباد دارای ۱۵۸ آثار تاریخی و باستانی بوده که ۵۸ اثر آن ثبت آثار ملی کشور شده‌اند، مطرح کرد: در حال حاضر پیگیری برای ثبت پنج اثر تاریخی دیگر این شهرستان در فهرست آثار ملی کشور در دست اقدام است.

 

اکبری شایگان در ادامه از جمله آثار ملی به ثبت رسیده این شهرستان را آب انبار، پل شکسته، مسجد میرزا آقاجانی، کتیبه آقاجان بلاغی، حمام صفوی، سنگ نبشته مسجد جامع، تالاب پیرسلیمان و درخت کهنسال ۴۰۰ ساله گردوی روستای ترخین‌آباد برشمرد و یاد آور شد: بوستان جنگلی، بنای یادبود سیدجمال‌الدین، تالاب چشم‌شور و پیرسلمان، باغات و دره دربند، روستای ویرایی، خنداب، گردنه و دشت اسدآباد و ارتفاعات منطقه حفاظت‌شده آلمابلاغ را نیز می‌توان از جمله جاذبه‌های تاریخی و گردشگری اسدآباد دانست.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal