آخرین اخبار

1. ارديبهشت 1401 - 12:19   |   کد مطلب: 42014
حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری نظیری ماه مبارک رمضان را فرصتی ممتاز برای ورود به جهاد تبیین دانست و گفت: جزءخوانی قرآن کریم در مساجد کار ارزشمندی است که از بستر اجتماعی پای رحل‌های قرآن برای مضاعف شدن ارزش آن، ضمن ترجمه و تفسیر آیات، به یک مسئله از مسائل نظام اسلامی پرداخته شود؛ امروز ازدواج جوانان یک مشکل است که می‌توان با همفکری اهل محله در عمل به دستور قرآنی برای حل آن گام برداشت.

حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با بیان اینکه ما در طول دوران انقلاب اسلامی به خصوص در سال‌های اخیر شاهد هجمه سنگین دشمنان در قالب یک جنگ شناختی و ترکیبی بودیم، اظهار کرد: دشمن وقتی از نفوذ نظامی، حتی به نحوی از نفوذ اقتصادی و فرهنگی در چارچوب خود بی‌بهره ماند، به یک نفوذ و جریان جنگ شناختی، ترکیبی و همه جانبه با ابعاد مختلف رو آورد.

 

 

تلاش دشمنان ایجاد فضای ناامیدی در جامعه است
وی با بیان اینکه تلاش دشمن در جنگ شناختی و ترکیبی علیه ایران اسلامی ایجاد فضای ناامیدی در جامعه و القاء عدم پیش برندگی انقلاب اسلامی است، گفت: اگر مردم ما به این باور برسند که با انقلاب اسلامی آن اهدافی که باید به آنها می‌رسیده، نرسیده و نتوانسته حرکت رو به جلو داشته باشد، خود به خود فضای یأس و ناامیدی در جامعه پیش می‌آید.

 

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با تعبیری از بیانات رهبر انقلاب، گفت: دشمن با بزرگنمایی ضعف‌ها به دنبال کوچک جلوه دادن نقاط مثبت، قدرت و حرکت‌های انقلاب است، در واقع نظام محاسباتی مردم و مسئولان را تغییر دهد. ما به اولویت‌ها نپردازیم و به دنبال مسائل غیر اولویت‌دار باشیم.

 

 

کمرنگ جلوه دادن نقش مردم؛ هدف دشمن است
وی اذعان کرد: یکی از مسائلی که دشمن روی آن پافشاری کرده، این است که نقش مردم را در میدان‌های انقلاب را کمرنگ جلوه دهد و آنان را به ایستایی و توقفی وادار کند.

 

حجت‌الاسلام نظیری با بیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب و ممتازی برای ورود به جهاد تبیین است، گفت: یکی از پیشنهادهای عملیاتی ما در این حوزه این است از فرصت‌های ماه رمضان که در قالب جزءخوانی قرآن کریم، مراسمات شبهای قدر و توسل به اهل بیت(ع) در مساجد و یا غیر مساجد انجام می‌شود، به تواصی به حق و صبر اختصاص یابد.

 

 

لزوم اختصاص فرصتهای رمضان به تواصی به صبر و حق
وی ادامه داد: اینکه یک برنامه جزءخوانی قرآن برگزار می‌شود، کار خوب و ارزشمندی است اما این اقدام زمانی ارزشش مضاعف می‌شود که آیاتی از قرآن هم برای مردم تفسیر و ترجمه شود.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان تأکید کرد: زمانی جزءخوانی قرآن در مساجد و محلات کامل‌تر و متعالی‌تر می‌شود که از بستر اجتماعی پای رحل‌های قرآن به یک مسئله از مسائل نظام اسلامی پرداخته شود، به طور مثال اگر امروز ما در حوزه خانواده و جمعیت دچار چالش هستیم، اهل محله‌ که تصمیم بر قرائت گروهی قرآن دارند، برای حل مشکل ازدواج جوانان آن محله با هم همفکری کنند که چه اقدامی می‌توانند مشکل آنان را حل کند، در واقع این تمسک عملی به قرآن است. گام اول ارتباط و انس با قرآن، گام بعدی فهم معارف قرآن در قالب تفسیر آن و گام سوم تلاش برای عمل به دستورات قرآنی است.

 

وی در خصوص اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی در این حوزه، گفت: ما تلاشمان این است که شبکه مبلغین را به این گفتمان نزدیک کنیم، البته امسال این امر را استارت زدیم و مبلغین باید تلاششان این باشد که با استفاده از فرصت‌ها و هدایت مردم کنشگران تبیین‌گر را سازماندهی کنند، اینکه چقدر موفق شدیم را قضاوت نمی‌کنیم.

 

نگاه به بیانات رهبری حمل اولی است
حجت‌الاسلام نظیری با یادآوری این مطلب که متأسفانه نگاه ما به فرمایشات رهبر انقلاب حمل اولی است، گفت: یعنی همان فرمایشات را توضیح می‌دهیم این در حالی است که باید برای تحقق آن وارد گام دوم یعنی تبیین سازی شویم.

 

وی تصریح کرد: ما با ساماندهی شبکه مبلغین، محتوا در اختیارشان گذاشته و در سفرهای متعددی که به شهرستان‌ها داریم، سعی کردیم هسته های سنت ساز، فرهنگ‌ساز و گفتمان ساز را نسب به گفتمان برتری که در جامعه دنبال می‌شود، جا بیندازیم.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان یادآور شد: امروز گفتمان فرزندآوری و امید در جامعه گفتمانی است که مورد تأکید رهبری است و باید با شبکه مبلغین در تحقق آن تلاش کنیم.
 انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal