آخرین اخبار

1. ارديبهشت 1401 - 22:06   |   کد مطلب: 42024
مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و شب قدر بامداد پنجشنبه با حضور مردم و رعایت شیوه نامه های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هزار و ۵۰۰ نقطه استان همدان برگزار شد.

به گزارش آوای سیدجمال، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان  شامگاه چهارشنبه در اولین شب لیالی قدر و در مراسم خودرویی تپه مصلی همدان، با اشاره به اینکه بشر به صورت ذاتی به دنبال سعادت است، یکی از فلسفه‌های اصلی احیا و حضور در مراسم شب قدر را رسیدن به بهشت دانست.

 

آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» با بیان اینکه بارها خداوند در قرآن انسان را دعوت به بهشت کرده گفت: این موضوع هدف اصلی بشر در زندگی و هم هدف بعثت پیامبران است.

 

وی با اشاره به اینکه خداوند بشر را برای جهنم رفتن خلق نکرده خاطر نشان کرد: اولین حرفی که پروردگار به بشر زد، این بود که خودت و خانواده‌ات به بهشت برو.

نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه خداوند و پیامبران الهی به دنبال بخشش و نجات افراد از جهنم هستند گفت: پروردگار در قرآن، پایان خلقت را ترسیم کرده و گفت‌وگویی بین اهل جهنم و بهشت را به زیبایی بیان می‌کند.

 

 

 

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به اینکه اهل جهنم با مشاهده جایگاه بهشتیان غصه می‌خورند افزود: یکی از این گفت‌وگوها در آیه ۳۸ سوره مدثر بیان شده و در آن به مهمترین دلایل جهنمی شدن انسان اشاره شده است.

وی با بیان اینکه اولین چیزی که در قیامت پرسیده می‌شود توجه به نماز و اهل نماز بودن فرد است اظهار داشت: اگر نماز نباشد، قدم به قدم انسان نمی‌تواند حرکت کند، چرا که نماز مرز بین اسلام و کفر است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، دست گیری از فقرا و بی‌توجه نبودن به مساکین را از دیگر پرسش‌های روز قیامت برشمرد و گفت: در شرایط سخت اقتصادی کشور، کسانی که توانایی کمک به دیگران را دارند، دست هم وطنان خود را بگیرند.

رئیس شورای حوزه استان همدان تصریح کرد: بیهوده و باطل بودن و قبول نداشتن قیامت نیز نتیجه‌اش حضور در جهنم خواهد بود.

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه لازم است چشم‌ها را باز کنیم و به زیبایی‌های عالم بنگریم افزود: نباید گرفتار زمین شویم، چرا که اگر کسی چشمش باز شد، آزادی را در مکتب الهی خواهد دید.

وی با تاکید بر اینکه در شب قدر از خدا بخواهیم که در قیامت مجرم محشور نشویم خاطر نشان کرد: این شب‌ها بهترین فرصت برای این است که دعا کنیم تا باورهای ما به ابدیت تقویت شود و از بهشت و جهنم غافل نشویم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به اینکه حرکت سست به سمت خدا به علت ضعف قلبی نسبت به قیامت است اظهار داشت: یک رکعت نماز در امشب، دارای عظمت فراوانی است و گفته شده که برابر با نماز هزار ماه است.

وی تصریح کرد: انسان در کل سال فرصت خوابیدن را دارد، اما چقدر خوب است که این شب‌ها از این فرصت ایجاد شده به نحو احسن استفاده کنیم و با خدای خود به صحبت مشغول شویم.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal