آخرین اخبار

25. ارديبهشت 1401 - 14:11   |   کد مطلب: 42233
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: قطعی آب فعلا در برنامه نیست و قطعی کنونی ناشی از تعمیر و امداد شکستگی‌های شبکه است.

به گزارش آوای سیدجمال، حمیدرضا نیکداد امروز با بیان اینکه فعلا برنامه قطعی آب در دستور کار نیست اظهار کرد: قطعی‌های که اکنون در سطح شهر اتفاق می‌افتد، به خاطر تعمیرات و شکستگی‌های احتمالی شبکه است زیرا هنوز قطعی آب در شبکه اعمال نشده است.

وی با بیان اینکه شکستگی‌های شبکه آب همدان در حد استاندارد است افزود: مشکل خاصی در شبکه توزیع نیست و آبرسانی به صورت نرمال در حال انجام است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر کنترل فشار آب در طریق فشارسنج‌های شبکه در حال انجام است گفت: امسال فشارسنج جدیدی اضافه نشده اما پیش‌بینی می‌شود پنج دستگاه مجدد نصب شود که نیاز به اصلاح شبکه دارد.

وی با بیان اینکه کنترل فشار آب هنگام نیمه شب که مصرف کاهش می‌یابد انجام می‌شود گفت: ذخیره کنونی سد اکباتان به عنوان منبع اصلی تامین آب تقرییا زیر ۱۱ میلیون مترمکعب بوده که بسیار کم است.

نیکداد با تاکید بر اینکه منابع آبی مثل رودخانه خاکو و عباس‌آباد به زودی از مدار خارج می‌شود و این منابع فقط در فصول غیرزراعی در اختیار ماست افزود: برای اینکه قطعی آب نداشته باشیم، برداشت از سد بیشتر می‌شود و همین باعث می‌شود سریع‌تر ذخیره سد پایین بیاید که این خطرناک است.

وی ضمن درخواست از مردم در مصرف بهینه آب عنوان کرد: اگر علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب، تمهیدات آبفا و آب منطقه‌ای در آبرسانی از تالوار به ثمر برسد تابستان کم مشکلی خواهیم داشت.

مصرف آب همدان فعلا نرمال است

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان خاطرنشان کرد: در حال حاضر مصرف آب یک‌هزار و ۱۳ لیتر در ثانیه است که مصرف نرمالی است و علت آن گرم نشدن هواست.

وی با تاکید بر اینکه هنوز استفاده از کولر شروع نشده است افزود: با گرم شدن هوا مصرف کولر افزایش می‌یابد بنابراین تا فرصت هست شهروندان نسبت به بررسی شلنگ آب و سازه کولر خود اقدام کنند تا کولرها هدررفت آب نداشته باشند زیرا همین امر ۳۵ تا ۴۰ درصد در مصرف آب تاثیرگذار است.

  فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal