آخرین اخبار

10. خرداد 1401 - 11:13   |   کد مطلب: 42366
حمیدرضا حاجی بابایی گفت: جراحی اقتصادی امروز همچون عملیات والفجر ۸ است که در آب انجام می‌شود و هیچ راهی جز جلیقه نداریم، هم برای دولت و هم ملت سخت است اما غرق شدن ندارد و پایانش پیروزی است.

به گزارش آوای سیدجمال، عصر روز گذشته و در آستانه سی و سومین سالگرد رحلت امام(ره) و ایام دهه کرامت، اولین گردهمایی نیروهای انقلابی شهرستان اسدآباد در سال‌جاری با حضور اقشار مختلف مردم انقلابی، مسئولان از جمله نمایندگان همدان و اسدآباد، فرماندار و بخشداران، جمعی از رؤسای ادارات از جمله آموزش و پرورش، بهزیستی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

 

در این همایش حمیدرضا حاجی بابایی، نماینده مردم همدان و رئیس کمیسیون بودجه در مجلس با اشاره ای به عملیات والفجر 8، اظهار کرد: عملیات امروز ما همچون عملیات والفجر ۸ است که در آب انجام می‌شود و هیچ راهی جز جلیقه نداریم، هم برای دولت و هم ملت سخت است اما غرق شدن ندارد و پایانش پیروزی است.

 

وی با تأکید بر اینکه انقلابی بودن و انقلابی‌گری خستگی ندارد، گفت: مردم هزینه زیادی برای انقلاب و پایداری آن دادند، میلیون‌ها شهید مانند شهید حججی‌ها تقدیم کردند.

 

کسی در این نظام برای مردم کم بگذارد و تبلیغات الکی کند، نامرد است!
نماینده مردم همدان و رئیس کمیسیون بودجه در مجلس با اشاره به آغاز جراحی اقتصادی و تأکید بر خدمت صادقانه، گفت: نامرد است کسی در این موقعیت کوتاهی کند، برای مردم کم بگذارد، نامرد است کسی که تبلیغات الکی کند، باید واقعیت را به مردم گفت.

 

وی گفت: سال ۱۴۰۰، نفت را ۱۷ میلیارد دلار نفت فروختیم و داده ایم به آرد، مرغ و تخم‌مرغ کشورهای همسایه خوردند.

 

حاجی بابایی ادامه داد: ۵ میلیون افغانی در کشور ما هستند که یارانه آنها را باید بدهیم، مرغ و گوشت همسایه را باید بدهیم،300 میلیون تن گندم می‌خریم 8 میلیون تن مصرف و 5 میلیون تن آن را قاچاق می‌‍‌‌‌‌شود، خانواده نمی‌توانند در ماه یک مرغ بخورد درحالی که خانواده ای هم 50 کیلو مرغ در ماه کباب می‌کند و می‌خورد و همان 50 کیلو را هم یارانه می‌گیرد. حال دولت کار جراحی بزرگ و سختی را شروع کرده و باید همه کمک کنند.

 

وی گفت: قرار بر این است که دولت کارت یارانه به مردم بدهد، به فرض مثال به یک خانواده 5 نفره، 2 میلیون و البته خانواده کمیته امداد 3 میلیون تومان بدهد، به اندازه مصرفش به نرخ قبلی خریداری کند و در صورت مصرف بیشتر آزاد خریداری کند. البته که نباید در جمهوری اسلامی خانواده ای وجود داشته باشد که مرغ نخورد.

 

پایان جراحی اقتصادی خوشایند است
نماینده مردم همدان و رئیس کمیسیون بودجه در مجلس تأکید کرد: اگر انقلاب ما از این بحران عبور کند، هیچ قدرتی نمی‌تواند مانع آن شود و دولت پر قدرت روی ریل می افتد. البته اقشار کم درامد را باید حفظ و کمک کنیم و این یک اصل است.

 

وی با اشاره به اینکه هر سه قوه شب و روز کار می‌کنند، خطاب به نیروهای انقلابی گفت: امروز سرمایه اجتماعی آسیب دیده است و هیچ راهی برای رفع مشکلات این سرمایه را نداریم، البته مردم از انقلاب ناراحت نیستند، گلایه‌منداز امثال ما هستند.

 

حاجی بابایی با بیان اینکه سوءاستفاده کنندگان از انقلاب چه اصولگرا باشد چه اصلاح طلب خائن به نظام هستند، افزود: دولت مردمی باید از نیروهای استفاده کند که ویژگی های انقلابی به معنای واقعی را داشته باشد.

 

 وی ادامه داد: مردم نارضایتی شان بیشتر از تبعیض است، نه مسائل اقتصادی، مردم ته دلشان به انقلاب اعتماد دارند اما از اینکه دو روز یک مسئول مسئولیت بگیرد و عوض شود، ناراحتند.

 

 در ادامه نیروهای انقلابی سؤالاتی را در زمینه تکلیف رتبه بندی معلمان؟ اینکه چرا در تحریم هستیم و 5 میلیون افغانی در کشور وجود دارد؟ چرایی عدم محاکمه آقای روحانی رئیس جمهور سابق و وزرای وی؟میزان حقوق نمایندگان مجلس ؟تکلیف و نتیجه برجام به کجا رسید؟، را از رئیس کمیسیون بودجه مجلس جویا شدند.

 

می‌گویند چرا کار به افغانی می‌دهید، چون جوانان ایرانی کارگری نمی‌‍‌‌‌‌کنند
وی در خصوص اینکه چرا با وجود تحریم 5 میلیون افغانی در کشور وجود دارد، گفت: متأسفانه جوانان ما کار نمی‌کنند، میگویم این کار را انجام بده میگوید من آدم این کار نیستم، اما به افغانی میگویی این کار را انجام بده، میگوید: چشم! یک شهرستان 500 کارگر می‌خواهد و می‌گوید از کشوری وارد کنید!

 

حاجی بابایی در خصوص رتبه بندی معلمان نیز گفت: مجلس با پیشنهاد دولت مبلغ 30 میلیارد تومان به آموزش و پرورش بودجه داده که البته باید دولت سر کیسه را شل کند و کل 38 هزار میلیارد را برای این امر هزینه کند.

 

وی در خصوص حقوق و درآمد نمایندگان مجلس نیز گفت: سؤال سختی پرسیدید! ما با افزایش حقوق کارکنان دولت 10 درصد به حقوق نمایندگان اضافه کردیم که حقوقشان تقریبا" 20 میلیون بود.

 

رئیس کمیسیون بودجه در مجلس در پاسخ به سؤال چرایی عدم محاکمه روحانی و وزرایش که البته با خنده و پوزخند حاضران هم مواجه شد گفت: خیلی دنبال این چیزها نگردید، بنده با رئیس دولت قبل میانه خوبی هم نداشتم، مشکل ما امروز زدن دیگران نیست بلکه جذب افراد برای پشتوانه نظام است.
 انتهای پیام/ن
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal