آخرین اخبار

24. خرداد 1401 - 22:09   |   کد مطلب: 42487
مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: دامداران با مشاهده کنه بر روی دام نسبت به سم پاشی اقدام کنند.

به گزارش آوای سیدجمال، محمود رضا رسولی گفت: بیماری تب کریمه کنگو از دو روش گزش کنه آلوده و از طریق خون و ترشحات آلوده دام منتقل می‌شود  که ضرورت دارد،دامداران با مشاهده کنه بر روی دام نسبت به سم پاشی اقدام کنند.

او گفت: با توجه به انجام واکسیناسیون منظم، خوشبختانه از ابتدای سال تا کنون هیچ بیماری شایع و خطرناکی در دام‌ها گزارش نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: دامداران با مشاهده وجود کنه بر روی دام باید نسبت به سم پاشی اقدام کنند و از کشتن آن‌ها با دست جدا خودداری کنند.

رسولی گفت: برای جلوگیری از انتقال تب کریمه کنگو، باید از کشتار و ذبح سنتی گوسفندان جلوگیری کرد و این در حالیست که کشتارگاه‌های صنعتی با بالاترین امکانات کشتار دام‌ها را انجام می‌دهند.

اوگفت: با توجه به برنامه ریزی دقیق واکسیناسیون‌ها از سال ۱۳۹۹ تا کنون کانون بیماری‌های شایع در دام‌های سبک و سنگین ۵۹ درصد کاهش یافته است.

مدیر کل دامپزشکی استان همدان گفت: از ابتدای سال تا کنون ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دام بر علیه بیماری‌های شایع واکسینه شده اند.

رسولی گفت:از حجاج می‌خواهیم درتماس با خون و ترشحات آلوده دامی قرار نگیرند ودرصورتی که دامی را دیدند به ظاهر سالم به آن نزدیک نشوند.

مدیر کل دامپزشکی استان همدان گفت:درصورت مشاهده کنه به هیچ وجه آن را له نکنند و باپنس یا قلم دور کننده حشرات کنه‌ها را از خود جدا کنند.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal