آخرین اخبار

13. تير 1401 - 15:58   |   کد مطلب: 42675
مسئول کنترل آلودگی هوا در دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه غلظت ذرات گرد و غبار در همدان ۳۲ است گفت: هوای همدان پاک است.

به گزارش آوای سیدجمال، مهدی خدابخشی با بیان اینکه در حال حاضر شاخص کیفیت هوا در همدان در وضعیت قابل قبول قرار دارد و مشکل خاصی وجود ندارد اظهار کرد: غلظت ذرات گرد و غبار در ساعت ۸ صبح ۳۲ بود که نشان از هوای پاک دارد.

وی گفت: البته با گذشت این ساعت مقداری آلودگی در هوای همدان داریم اما در حدی نیست که موجب نگرانی باشد.

مسئول کنترل آلودگی هوا در دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در ادامه توصیه‌هایی برای مواقع آلودگی هوا داشت و عنوان کرد: در هوای آلوده از فعالیت در فضای باز اجتناب کنید و  اگر الزاما باید در هوای آزاد فعالیت کنید، ضمن استفاده از ماسک مناسب، زمان فعالیت را به حداقل ممکن کاهش دهید.

وی با بیان اینکه در این شرایط باید از ورزش در فضای باز به ویژه اگر دارای مشکلات تنفسی و آسم هستید خودداری شود و پیاده‌روی در پارک ها نیز توصیه نمی‌شود عنوان کرد: در خانه یا محیط‌های بسته بمانید و درها و پنجره ها را بسته نگاه دارید.

خدابخشی یادآور شد: درصورت امکان، در اماکن دارای سیستم تهویه مطبوع بمانید و شیشه های خودرو را بالا نگه دارید.

وی بیان کرد: اگر مبتلا به آسم هستید و یا نشانه‌هایی مانند کوتاهی تنفس، سرفه و خس خس کردن و درد قفسه سینه را مشاهده می‌کند برنامه درمانی خود را دنبال کنید و اگر نشانه ها برطرف نشد با پزشک خود مشورت کنید.

مسئول کنترل آلودگی هوا در دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا مصرف مایعات، میوه و سبزیجات را در زمان آلودگی هوا  مهم عنوان کرد و خواستار توجه به این موضوع شد.

انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal