آخرین اخبار

20. تير 1401 - 22:57   |   کد مطلب: 42739
فرهاد بختیاری‌فر با بیان اینکه با حفر چاه جدید و تجهیز آن در اسدآباد، مشکل قطعی آب تا پایان هفته حل و در طول روز دیگر قطعی نخواهیم داشت، گفت: البته در شب کاهش افت فشار به قوت خود باقی خواهد ماند چرا که هم مصرف بالاست و هم خشکسالی و بحران بی آبی در این شهر داریم و باید در شب مدیریت شود.

فرهاد بختیاری‌فر، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به وضعیت قطعی آب در شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: با توجه به مصرف بیش از حد آب در ایام مختلف به خصوص در تعطیلات مانند روزهای جمعه و عید قربان، با مشکل نارسایی بیشتری در شبکه آبرسانی این شهرستان مواجه بودیم.

 

 

وی با بیان اینکه در برخی از شهرهای همدان از جمله اسدآباد که افت منابع زیرزمینی و چاههای آب را داشتیم دچار این نارسایی در شبکه آبرسانی شده، گفت: چاه جدیدی را علی رغم نبود اعتبارات دولتی حفر کرده ایم و با تجهیز این چاه 30 الی 40 لیتر آب در ثانیه به این چاه اضافه می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان یادآور شد: البته برای بحث برق ابن چاه پیمانکار انتخاب کرده ایم که تا زمان مشغول به کار شدن پیمانکار ما دستگاه دیزلی را از همدان منتقل کردیم.

 

وی تأکید کرد: با حفر این چاه جدید و تجهیز آن در اسدآباد قطعی آب تا پایان هفته حل و دیگر قطعی آب در طول روز نخواهیم داشت اما در شب کاهش افت فشار به قوت خود باقی خواهد ماند چرا که هم مصرف بالاست و هم خشکسالی و بحران بی آبی در این شهر داریم و باید در شب مدیریت شود.

 

بختیاری‌فر یادآور شد: تا پایان هفته جاری مشکل قطعی آب حل خواهد شد اما انتظار می رود مردم در مصرف آب صرفه جویی کنند تا بحران آبی تابستان را پشت سر بگذاریم تا سال آینده وضعیت با بارشها بهتر شود.

 

وی یادآور شد: البته دیگر قطعی آب بدون اطلاع قبلی مردم نخواهیم داشت و قطعا" هر منطقه در طول شب آب قطع شود را به مردم اعلام خواهیم کرد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در خصوص  فرسودگی لوله های آب در بسیاری از نقاط اسدآباد نیز گفت: 30 درصد از لوله های شبکه آبرسانی شهر اسدآباد نیاز به اصلاح دارد و با توجه به رقم‌هایی که در کمیته برنامه ریزی از سوی فرماندار گذاشته شود، همان قدر کار انجام می‌شود.

 

وی گفت: البته درصدی از پرت آب مربوط به فرسودگی لوله ها و هدر رفت آب است و بی تأثیر نیست اما با اختصاص اعتبارات در سال 1401 قطعا" به آن خواهیم پرداخت.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal