آخرین اخبار

7. شهريور 1401 - 23:56   |   کد مطلب: 43146
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از تجهیز تمام مدارس این استان به منبع ذخیره آب خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، محمود نقوی بعد از ظهر امروزدر نشست خبری به مناسبت هفته دولت، اقدامات و عملکرد اداره کل آموزش و پرورش استان را طی 11 ماه گذشته خوب دانست و اظهار داشت: 14 فروردین ماه سال جاری سرانجام پس از دو سال تعطیلی به دلیل شیوع کرونا تصمیم بر برگزاری حضوری مدارس شد.

وی با اشاره به حضور 95 درصدی دانش‌آموزان همدانی در بازگشایی مجدد مدارس بیان کرد: از 14 فروردین ماه به مدت یک هفته تمام مدارس استان مورد بازرسی قرار گرفتند؛ 15 فروردین متوجه وجود 85 کلاس خالی از معلم شدیم و سریعا نیروهای نهضتی‌ داخل دوره تبدیل وضعیت شده وارد مدارس نواحی یک و دو شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: ایراد و اشکال بعد از دو سال تعطیلی کم نبود اما معلمان، مدیران، دانش‌آموزان و تمام مسئولان در استان پای کار بودند؛ کار بزرگی در این خصوص در استان انجام شد و در دوم مهرماه نیز باید با تمام توان این مهم را دنبال کنیم.

  اسکان 50 هزار نفر توسط آموزش و پرورش در تعطیلات نوروزی  

نقوی با بیان اینکه همدان شهر گردشگری و پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی نام گرفته و آموزش و پرورش 50 درصد اسکان مسافران را به عهده گرفته است، تصریح کرد: از دوم اسفندماه برنامه‌ریزی‌ها برای اسکان مسافران آغاز شد و اسکان دو روز مانده به نوروز آغاز و در تعطیلات نوروزی 50 هزار نفر اسکان داده شدند.

وی تعداد فرهنگیان اسکان داده شده از 50 هزار اسکان را 60 درصد و 40 درصد را نیز از غیرفرهنگیان دانست و افزود: هدف ما میزبانی و تجلیل از فرهنگیان پس از دو سال بود البته این اقدام در عید فطر نیز ادامه یافت و در تابستان نیز از اواخر خرداد آغاز و در روزهایی تا 40 هزار اسکان نیز داشتیم.

  دوم مهرماه باید تمام مدارس به تانکر آب مجهز شده باشند

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: از اواخر تیرماه با توجه به بحران آب در همدان اقدام به تجهیز مدارس به تانکر آب کرده‌ایم و اعلام داشته‌ایم در دوم مهرماه باید تمام مدارس به منظور استفاده آب و سرویس بهداشتی مجهز به تانکر آب شده و دغدغه آب نداشته باشند.

نقوی با بیان اینکه در راستای شأن و جایگاه معلم در هفته گرامیداشت مقام معلم برنامه‌هایی اجرا شد، ادامه داد: هدف ما تجلیل از معلمان در این هفته با حضور مسئولان بود؛ عموم مدارس ما بازدید و تجلیل شدند.

وی با اشاره به افزایش سهمیه تجلیل از معلمان برتر به 120 نفر تأکید کرد: برای اولین بار این مراسم در سالن اجتماعات استانداری و با حضور استاندار، نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مردم در مجلس، مدیران کل و... به منظور ارتقا شأن و جایگاه معلم و مدرسه برگزار شد. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی به منظور ایجاد محیط‌های ورزشی به منظور افزایش شور و نشاط بین دانش‌آموزان اجرا شد که در این طرح ایجاد سالن ورزشی، زمین چمن و زمین فوتبال ساحلی مد نظر بود.

نقوی با بیان اینکه حدود 70 طرح در 19 منطقه ناحیه شهرستان اجرا می‌شود، تصریح کرد: برای اولین بار زمین چمن با 15 میلیارد تومان پول نقد و سه میلیارد تومان تعمیر و تجهیز در کل استان ایجاد می‌شود؛ خرید چمن‌ها به صورت 100 درصدی انجام و به مدارس تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه کمیته برنامه‌ریزی دو میلیارد و 250 میلیون برای کمک به ایجاد زمین‌های چمن اختصاص داده است، گفت: تلاش بر این است قبل از بازگشایی مدارس، 58 زمین‌ چمن تکمیل و ایجاد شود؛ یک میلیارد تومان نیز از سازمان مدیریت استان هزینه اختصاص داده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به وجود 27 سالن ورزشی در استان بیان کرد: در طرح شهید خرازی پنج‌شنبه‌ها مادران با دختران و جمعه‌ها پدران با پسران از سالن‌های ورزشی به صورت رایگان استفاده خواهند کرد.

نقوی با بیان اینکه طرح شهید خرازی به منظور تقویت بنیان خانواده و ترویج فرهنگ ورزش اجرا می‌شود، افزود: در حال حاضر 20 سالن ورزشی به این منظور دیده شده است اما باید به جایگاهی برسیم که تمام سالن‌های ورزشی مورد استفاده قرار گیرند.

وی با اشاره به قراردادن فضای 70 مدرسه در اختیار هیئت‌های مذهبی در ایام محرم خاطرنشان کرد: هدف در این اقدام تقویت مبانی دینی و اعتقادی بود که در شرایط کرونایی از فضای باز مدارس استفاده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان به فعالیت 415 مدرسه فوق برنامه ورزشی، فرهنگی و یادگیری اشاره کرد و ادامه داد: گروه‌های جهادی نیز فعالیت دارند و 60 نفر از دانشجو معلم به منظور کار فرهنگی، آموزشی و عمرانی در چهار مدرسه و چهار روستا فعال بودند.

مدارس کانون محله شوند

نقوی با تأکید بر اینکه باید مدارس کانون محله شوند، بیان کرد: همه از امام جماعت تا بزرگان محله باید در اداره مدرسه مشارکت کنند؛ در طرح دیگری نیز اردوگاه‌های استان روزهای جمعه 6 صبح تا 21 به صورت رایگان در اختیار معلمان است./تسنیم

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal