آخرین اخبار

18. مهر 1401 - 21:09   |   کد مطلب: 43393
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل آرسنیک موجود در آب سدتالوار مطرح شده بود که کارشناسان مربوطه معتقدند این آب وقتی وارد شبکه خالوردی می‌شود و به تصفیه‌خانه می‌رسد مشکل آن حل می‌شود.

به گزارش آوای سیدجمال، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آب سد تالوار به همدان رسیده است، گفت: هنوز وارد شبکه توزیع نشده است.

بیش از دو ماه از بحران و قطعی آب آشامیدنی در همدان می‌گذرد و مردم این شهر همچنان با این مشکل بزرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.به خاطر خشکسالی و کاهش شدید بارندگی‌ها در سال‌های اخیر، سد اکباتان همدان خشک و از مدار خارج شده است.

حالا وضعیت توزیع آب به گونه‌ای است که روزانه شاهد قطعی مکرر آب هستیم و این قطعی در بعضی مناطق برای روزهای متوالی به صورت 24 ساعته پیش می‌آید.

در این زمینه نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آب سد تالوار به همدان رسیده اما هنوز وارد شبکه توزیع نشده است. در این مدت دوبار ترکیدگی لوله‌ها اتفاق افتاده که روند آبرسانی را کند کرده است.

حجت‌الاسلام احمد حسین فلاحی با تاکید بر اینکه آبی که تحویل مردم داده می‌شود باید سالم و بهداشتی باشد، تصریح کرد: مشکل آرسنیک موجود در آب سدتالوار مطرح شده بود که کارشناسان مربوطه معتقدند این آب وقتی وارد شبکه خالوردی می‌شود و به تصفیه‌خانه می‌رسد مشکل آن حل می‌شود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خروجی آب باید مورد تایید کارشناسان بهداشتی باشد، عنوان کرد: تصفیه‌خانه شهید بهشتی دستگاه‌های پیشرفته‌ای دارد که مشکلات احتمالی سلامت آب را برطرف می‌کند.

فلاحی با اشاره به اینکه آب سد تالوار برای تامین آب پایدار کافی نیست، اظهار داشت: اما با توزیع آن از بحران و کمبود آب همدان کاسته می‌شود.

وی با بیان اینکه شبکه توزیع آب ما از قبل مشکل داشته و ارتباطی بین مخازن شرق و غرب همدان وجود نداشته است، گفت: از دو سال گذشته تاکنون پیگیر مشکلات آب همدان هستیم اما متاسفانه برخی مدیران وقت ترک فعل کردند.

نماینده مردم‌ همدان در مجلس شورای اسلامی‌ با تاکید بر اینکه قبل از اینکه قطعی آب در همدان پیش بیاید، ما پیگیر امور آن بودیم و هشدارهای لازم را به مسئولان دادیم، تصریح کرد: 18 مهر پارسال، نامه‌ای درباره ترک فعل استاندار وقت و مدیر تامین آب استان به دادستان کل کشور زدیم، اما متاسفانه پیگیری خاصی انجام نشد.

فلاحی با بیان اینکه قبل از عید از تصفیه‌خانه و روند لوله‌گذاری سد تالوار بازرسی کردیم، افزود: چندین بار هشدار دادیم که آب همدان قطع می‌شود و مجبور خواهیم شد با تانکر آبرسانی کنیم، اما کسی توجه نکرد.

وی با تاکید بر اینکه کار اجرایی وظیفه ما نیست و شرایط امروز حاصل عملکرد مدیران قبلی است، اظهار داشت: روز گذشته موضوع شبکه آب همدان را از معاون وزیر نیرو پیگیر شدم و درخواست کردم نسبت به اصلاح شبکه و رینگ و مخازن اقدام عاجل شود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمی‌توانم زمان دقیقی برای حل مشکل آب همدان مشخص کنم، تصریح کرد: اما تمام تلاش ما این است هرچه زودتر بحران آب در همدان به پایان برسد./تسنیم

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal