آخرین اخبار

17. آبان 1401 - 20:49   |   کد مطلب: 43595
نادر ابراهیمی با اشاره به کاهش 1 درصدی ازدواج و تولد نوزادان نسبت به 6 ماهه سال قبل در شهرستان اسدآباد، هشدار داد و گفت: باید با باز کردن گره‌های اقتصادی در خانواده ها زمینه ازدواج را فراهم و گزاره "فرزند کمتر زندگی بهتر" که اتفاق غلطی بود تا پدیده بارور شدن در زوجین مهیا بشود.

نادر ابراهیمی، رئیس اداره ثبت احوال شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار  آوای سیدجمال،  با اشاره به ازدواج ۸۳۲ نفر در یک سال گذشته در این شهرستان، اظهار کرد: در ۶ ماهه سال‌جاری نسبت به ۶ماهه سال گذشته یک درصد ازدواج کاهش پیدا کرده است.

 

وی از  کاهش یک درصدی ولادت در ۶ماه سال‌جاری نسبت به شش ماهه سال گذشته خبر داد و گفت: در یک سال گذشته هزار و ۴۱۸ نوزاد در شهرستان متولد شدند.

 

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان اسدآباد با تأکید بر اینکه باید سبک زندگی ها و گره ها و ساختار اقتصادی خانواده‌ها برای بروز و ظهور فرزندآوری باز شود، افزود: گزاره فرزند کمتر زندگی بهتر که اتفاق غلطی بود تا پدیده بارور شدن در زوجین مهیا بشود.

 

وی تأکید کرد: حاکمیت باید فرهنگ تنظیم خانواده و طرز تفکر جمعیت مبتنی بر فرهنگ خانواده ها خصوصا" در سنین دهه هفتاد و هشتاد تنظیم و پهنه مولفه‌های باروری وعدم باروری را رصد و تغییر دهد.

 

ابراهیمی از کاهش ۲ درصدی طلاق در شهرستان نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: در یکسال گذشته تعداد ۷۱۶ نفر فوت شده اند که در ۶ ماهه سال‌جاری وفات نسبت به ۶ ماهه سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

 

وی امیررضا، علی، امیرمحمد، آراد، ای هام ، محمد با پسوند و فاطمه، زهرا، رستا، رها، آوا، سنا را بیشترین اسامی پسران و  دختران در شهرستان اسدآباد دانست.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal