آخرین اخبار

21. آبان 1401 - 7:49   |   کد مطلب: 43622
مهدی مرادیان‌تمجید از اجرای ۱۱۰ برنامه با مشارکت کتابخانه‌های عمومی شهرستان در هفت و کتابخوانی خبر داد و گفت: 6 باب کتابخانه عمومی شهری و روستایی با زیربنای هزار و ۶۱۴ متر وجود دارد که سرانه زیربنایی کتابخوانی شهرستان به ازای هر ۱۰۰ نفر یک متر و ۶۰ سانت است.

مهدی مرادیان‌تمجید، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به سی امین دوره هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار، گفت: امسال به همین مناسبت ۱۱۰ برنامه با محوریت کتاب با مشارکت کتابخانه‌های عمومی شهرستان برگزار خواهد شد.

 

وی غبارروبی گلزار مطهر شهدا، دیدار کتابداران با امام جمعه و فرماندار، رونمایی از کتاب نویسندگان بومی، سرکشی و تجلیل از خانواده معظم شهدا، عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی، طرح نذر کتاب و اهداء کتاب و دانایی، برپایی میز خدمت، طرح خدمات رسانی کتاب به روستاهای محروم و عشایر، نشست های کتابخوان، مسابقات کتابخوانی، کارگاه های آموزشی، بازدید دانش آموزان و دانشجویان از کتابخانه، حضور کتابداران در مدارس از جمله برنامه‌های پیش بینی شده این شهرستان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی را از برنامه های هفته کتاب در شهرستان اسدآباد برشمرد.

 

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد با ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه موجود در سطح شهرهای آجین، اسدآباد و پالیز اظهار کرد: 6 باب کتابخانه عمومی شهری و روستایی با زیربنای هزار و ۶۱۴ متر وجود دارد که سرانه زیربنایی کتابخوانی شهرستان به ازای هر ۱۰۰ نفر یک متر و ۶۰ سانت است.

 

وی با اشاره به وجود ۵۹ هزار و ۸۷۲ نسخه کتاب در سطح کتابخانه‌های عمومی این شهرستان گفت:از ابتدای سال تاکنون ۲۷۰۰ نسخه کتاب توسط شهروندان و دوستداران کتاب به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اهداء شده است.

 

مرادیان‌تجمید با بیان اینکه تا پایان امسال اعضای کتابخانه های عمومی این شهرستان باید به 3 هزار و  ۸۵۷ نفر برسد، افزود: از این میزان تعهد هدفگذاری شده 3 هزار و  ۷۳۴ نفر تحقق پیدا کرده و جزء اعضای فعال کتابخانه هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: در 7 ماهه امسال اعضای کتابخانه های عمومی اسدآباد ۲۳ هزار ۷۹۹ نسخه کتاب به امانت برده‌اند که بیشترین کتاب های امانت برده شده به حوزه ادبیات، فلسفه و علوم اجتماعی و دین اختصاص داشته است.

 

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد تعداد کتاب های به امانت برده شده از سطح کتابخانه های عمومی شهرستان در سال گذشته را نیز ۲۷ هزار و ۷۸۷ نسخه خواند و گفت: تا پایان سال قطع به یقین میزان امانت کتاب از کتابخانه های عمومی شهرستان به نسبت سال گذشته از رشد دوچندانی برخوردار خواهد بود.

 

وی یادآور شد: شهرستان اسدآباد در شاخص امانت کتاب نسبت به جمعیت در استان دارای جایگاه سوم است.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal