آخرین اخبار

26. آبان 1401 - 17:57   |   کد مطلب: 43676
رییس پلیس راه همدان:
گردنه‌های استان مه آلود است
رییس پلیس راه استان همدان گفت: با توجه به بارش های امروز پنجشنبه، گردنه های این استان مه آلود شده که در این شرایط با توجه به محدودیت دید افقی رانندگان، روشن کردن چراغ های خودرو و حرکت با سرعت مطمئنه ضروری است.

به گزارش آوای سیدجمال، سرهنگ «علی فکری» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین جاده های برون شهری این استان از صبح امروز خیس، مه آلود و لغزنده شده اند و با توجه به کاهش اصطکاک لاستیک با سطح جاده و عمل دیر هنگام سیستم ترمز باید برای کنترل به موقع وسیله نقلیه، رانندگان با سرعت مطمئنه تردد کنند.

وی ادامه داد: هنگام بروز مه آلودگی به علت محدودیت دید افقی رانندگان، در صورت نقص فنی خودرو باید از توقف در سطح آسفالت جاده پرهیز کرده و خودرو را به منتهی الیه سمت راست جاده هدایت کرد.

سرهنگ فکری بیان کرد: با وجود بارندگی و لغزنده بودن سطح جاده های همدان در ۲۴ ساعت گذشته حادثه مهم و سوانح زنجیره ای و خسارتی در محورهای برون شهری این استان رخ نداده است.

رییس پلیس راه استان همدان گفت: این استان دارای گردنه های سخت گذر از جمله اسدآباد، آوج، همه کسی، دخان، نورآباد، زاغه و سوباشی است که گردنه اسدآباد یکی از معروفترین گردنه های کشور محسوب می شود.

سرهنگ فکری با بیان اینکه همراه داشتن زنجیر چرخ از زمان آغاز طرح زمستانی پلیس راه الزامی است اظهار داشت: با وجود اینکه هم اینک همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی نیست اما به علت اینکه احتمال استفاده از آن هنگام عبور از مسیرهای کوهستانی وجود دارد به رانندگان توصیه می شود زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

استان همدان دارای پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع راه اصلی، فرعی، بزرگراه و راه روستایی است؛ ۲۳۴ نفر از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه در سوانح جاده ای این استان جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ نفر معادل هشت درصد افزایش داشته است.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal