آخرین اخبار

15. آذر 1401 - 12:08   |   کد مطلب: 43852
صادق خزل‌پور با بیان اینکه دو کرسی آزاداندیشی برای اعضای هیأت علمی، اساتید و کارکنان دانشگاه سیدجمال برگزار شده، گفت: کرسی آزاداندیشی مانند داروهای پیشگیری از شروع اغتشاشات است که در حال حاضر اگر در وسط اغتشاشات این کرسی برگزار شود، همان چیزی می‌شود که در دانشگاه شریف اتفاق افتاد و نتوانستند جمع اش کنند و به درگیری انجامید، بنابراین برگزاری این کرسی در شرایط کنونی توصیه نمی‌شود و باید جو آرام شود، اما تلاش می‌کنیم بعد از دو هفته آینده این کرسی ها به صورت محدود برگزار شود.

به گزارش آوای سیدجمال، در ادامه پیگیری مطالبه "برگزاری کرسی آزاداندیشی در دانشگاه‌ها" که در چند هفته اخیر از سوی امام جمعه اسدآباد در چندین تریبون از شورای فرهنگ عمومی و خطبه های نماز جمعه عنوان شد، با سرپرست دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی هم به گفتگو نشستیم.

 

صادق خزل‌پور در این زمینه به خبرنگار ما گفت: در طی 100 روزی که دانشگاه را تحویل گرفته‌ام، دو کرسی آزاداندیشی برگزار کرده‌ایم، یکی با حضور امام جمعه برای اعضای هیأت علمی و دیگری با حضور حجت الاسلام حسینی یمین برای اعضای هیأت علمی و کارمندان دانشگاه بوده است.

 

وی ادامه داد: البته یک جلسه با موضوع "جهاد تبیین" در پی اغتشاشات اخیر هم برای حق التدریس ها و اعضای هیأت علمی دانشگاه برگزار کردیم که می‌توان آن را در کرسی های آزاداندیشی تقسیم بندی کرد.

 

سرپرست دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی در خصوص برگزاری کرسی های آزاداندیشی برای دانشجویان، گفت: با توجه به جو موجود که اعتراضی و اعتصابی و فراخوان‌هایی که داده شده، برگزاری کرسی برای دانشجویان پیشنهاد نشده و در انتظار جو آرام هستیم تا آن را برگزار کنیم.

 

وی گفت: چند دانشگاه در سطح کشور کرسی آزاداندیشی برگزار کردند که اتفاقات ناگوار و بدی رخ داد و به درگیری انجامید، بنابراین توصیه این است که کرسی یا برگزار نشود و یا به صورت محدود باشد. به احتمال زیاد اگر جو 16 آذر را رد کنیم، دو کرسی آزاداندیشی برای دانشجویان به صورت محدود خواهیم داشت.

 

سرپرست دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی خاطرنشان کرد: در بحث پزشکی هم برخی بیماری‌ها دو نوع دارو دارد، مثل بیماری نقرس که یکی داروهای زمان پیشگیری است و دیگری داروهای  زمان حمله مصرف می‌شود، حال کرسی آزاداندیشی هم مانند داروهای پیشگیری از شروع اغتشاشات است که اگر در وسط اغتشاشات این کرسی برگزار شود، همان چیزی می‌شود که در دانشگاه شریف اتفاق افتاد و نتوانستند جمع اش کنند و به درگیری انجامید، بنابراین برگزاری کرسی آزاداندیشی در شرایط کنونی توصیه نمی‌شود و باید جو آرام شود، اما تلاش می‌کنیم بعد از دو هفته آینده این کرسی ها به صورت محدود برگزار شود.

 

وی یادآور شد: در حال حاضر هزار و 200 دانشجو دانشجویان در رشته های نقشه برداری، کامپیوتر، شیمی، علوم تربیتی، تاریخ، جغرافیا، باغبانی، فضای سبز، اقتصاد کشاورزی در دانشگاه سیدجمال تحصیل می‌کنند.

 

خزل پور بازدید دانشجویان از موزه دفاع مقدس و موزه تاریخ طبیعی دانشگاه بوعلی سینا، توزیع شکلات و شیرینی، توزیع بروشور با موضوع علت نامگذاری روز دانشجو را از برنامه های روز دانشجو دانست.

 

اگرچه شاید یک بحث از صحبت‌های سرپرست دانشگاه سیدجمال در برگزاری کرسی های آزاداندیشی در این اوضاع اغتشاشات درست باشد، اما مباحث اغتشاش این را می‌رساند که کوتاهی های زیادی در انجام مطالبه رهبر معظم که همان برگزاری کرسی آزاداندیشی در طول سالهای مختلف بوده،صورت گرفته و اگر این کرسی ها به صورت مداوم برگزار می‌شد، امروز شاهد هیچ اغتشاشی نبودیم و دانشجویان ما آگاهانه دست رد به سینه دشمن و استکبار جهانی می‌زدند. بنابراین می طلبد که هرچه زودتر با برپایی این کرسی ها بگذاریم دانشجویان آزادانه سخنانشان را بزنند تا اگر اعتراضی هم هست، در گفتگو حل شود و به اغتشاش دامن زده نشود.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal