آخرین اخبار

12. دى 1401 - 15:07   |   کد مطلب: 44038
معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان همدان از لزوم استفاده از ماسک در مدارس استان خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، عبدالله جعفری  پیرامون وضعیت مدارس استان همدان در آستانه پیک هشتم کرونا، اظهار کرد: ما از ابتدای سال تحصیلی به هیچ عنوان نسبت به مقوله بهداشت در مدارس، فروگذاری نکردیم و رعایت بهداشت فردی، تأمین تجهیزات بهداشتی و آموزش نکات بهداشتی را براساس دستورالعمل‌ها دنبال کردیم.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک در مدارس الزامی است، تصریح کرد: در حال حاضر استفاده از ماسک‌ در مدارس نسبت به ماه گذشته بیشتر شده اما به علت فراز و نشیب بیماری‌ها ممکن است در مواقعی، استفاده از ماسک در مدارس کاهش پیدا کند.

جعفری با اشاره به تأمین اقلام مصرفی بهداشت محیط و فردی در مدارس، توضیح داد: اعتبارات خوبی در این زمینه برای تأمین ماسک، مواد شوینده و مواد ضدعفونی کننده درنظر گرفته شده و در حال تدارک یک محموله دو میلیاردی برای مدارس استان هستیم.

وی با تأکید بر اهمیت مسائل فرهنگی و آموزشی، مطرح کرد: در این بحث با کمبود مراقبان سلامت مواجه هستیم و هر مراقب سلامت، ۴۸۰ هزار دانش‌آموز را در مدارس شهری تحت پوشش دارد. این موضوع در مدارس روستایی بر عهده مراکز بهداشت است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان همدان ادامه داد: در سه ماه پاییز، ۷۰۰ مدرسه مورد ارزیابی مراکز بهداشتی قرار گرفتند و وضعیت خوبی در نحوه رعایت و میزان رعایت بسیاری از آیتم‌ها داشتیم.

وی در رابطه با وضعیت واکسیناسیون در مدارس، مطرح کرد: ۹۹.۸ درصد فرهنگیان استان حداقل دو دُز واکسن دریافت کردند و دانش‌آموزان نیز در گروه‌های سنی مختلف، استقبال خوبی از واکسیناسیون داشتند.

جعفری خاطرنشان کرد: اولویت ما رعایت بهداشت فردی و گروهی و پرهیز از تجمعات و یا برگزاری تجمعات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و منتظر ابلاغ دستورالعمل‌های جدید از ستاد استانی مقابله با کرونا هستیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان همدان در پایان یادآور شد: ما سال تحصیلی را با شیوع بیماری‌های فصلی آغاز کردیم اما با اقدامات درنظر گرفته شده مشکل و یا مورد خاصی در مدارس استان وجود ندارد.

 ایسنا

انتهای پیام
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal