آخرین اخبار

24. دى 1401 - 13:19   |   کد مطلب: 44149
مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه بارش پراکنده برف و لغزندگی سطح معابر، تردد در بیشتر جاده‌های این استان را کُند کرده است گفت: تردد در راه‌های ارتباطی استان تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

به گزارش آوای سیدجمال، صفر صادقی راد افزود: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی، بارش برف مناطق کوهستانی و ارتفاعات استان همدان تا فردا ادامه دارد که با توجه به کاهش دید افقی در گردنه‌ها و لغزندگی معابر، رانندگان هنگام تردد باید با رعایت سرعت مطمئنه و حفظ فاصله طولی مناسب در جاده‌ها حرکت کنند.

وی با بیان اینکه با فعالیت این سامانه بارشی، سرعت حرکت خودروها در بیشتر محورهای ارتباطی استان به طرز محسوسی کاهش یافته است از رانندگان خواست با توجه به کاهش دید افقی و کاهش دما در محورهای ارتباطی به ‌ویژه در گردنه‌ها، از تردد غیرضروری خودداری کرده و نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و ترمز خودرو خود اطمینان حاصل و سپس اقدام به مسافرت کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به اینکه محور گنجنامه- تویسرکان تنها محور مسدود استان همدان است، ادامه داد: رانندگان باید در این روزها، قبل از تردد در جاده‌ها و به‌ویژه گردنه‌های و محورهای کوهستانی استان از طریق سامانه تلفنی ۱۴۱ و پایگاه اینترنتی مرکز مدیریت راه‌های کشور به نشانی www.۱۴۱.ir از وضعیت راه‌ها با خبر شوند.

صادقی راد اظهار داشت: امسال با توجه به بارش برف متداوم اجرای طرح زمستانی با مشارکت نیروهای راهداری و انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین آغاز شده است.

وی به فعالیت ۳۴ راهدارخانه استان همدان اشاره کرد و گفت: بیش از ۵۰۰ نیرو با بکارگیری حدود ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین راهداری آماده برفروبی و بازگشایی جاده های استان در زمان ریزش برف هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان همدان تاکید کرد: همه خودروها تا پایان طرح زمستانی برای تردد در محورهای استان باید زنجیر چرخ، تجهیزات ایمنی، لباس گرم و مواد غذایی لازم و ضروری را به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal