آخرین اخبار

26. بهمن 1401 - 20:14   |   کد مطلب: 44441
استاندار همدان با اشاره به اینکه افزایش خودسرانه قیمت کالاها پذیرفتنی نیست گفت: افزایش خودسرانه قیمت کالاها بدون مصوبه ستاد تنظیم بازار، پذیرفتنی نیست وبا اصناف مربوطه برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش آوای سیدجمال، علیرضا قاسمی فرزاد ظهر امروز در ستاد تنظیم بازار استان همدان با بیان اینکه گوشت و مرغ منجمد به اندازه کافی ذخیره سازی و توزیع شود تا در بازار شب عید و روزهای پایانی سال مشکل ساز نشود، اظهار داشت: در حال حاضر 2088 تن مرغ منجمد در استان ذخیره سازی شده که می‌تواند بازار مرغ را برای پایان سال متعادل کند.

وی با بیان اینکه ‌قیمت گوشت قرمز بالا‌ست و برای آنکه بتوانیم بازار گوشت را مدیریت کنیم نیاز داریم روزانه 20 تن توزیع گوشت منجمد داشته باشیم، افزود: خوشبختانه بازار مرغ کشور در حال حاضر مشکل خاصی ندارد و این شرایط در استان همدان هم برقرار است از طرفی اگر گپی هم ایجاد شود با توزیع مرغ منجمد آن را برطرف خواهیم کرد.

استاندار همدان، سازمان جهاد کشاورزی را متولی اصلی مدیریت گوشت مرغ عنوان کرد و گفت: باید مجموعه منظمی در این سازمان برای کنترل قیمت مرغ در استان وجود داشته باشد.فروش گوشت قرمز و مرغ کشتار روز بیشتر از نرخ مصوب خلاف قانون است و باید طبق قانون با متخلفان برخورد شود.

وی با بیان اینکه نوروز امسال با ماه مبارک رمضان مصادف شده و باید توازن منطقی بین خرید از سوی مباشر خرید و مصرف کننده ایجاد شود، ادامه داد: مردم میوه شب عید را از بازارچه های دولتی 20 تا 30 درصد ارزانتر از مغازه های فروش میوه تهیه خواهند کرد.

استاندار همدان تاکید کرد: در 30 نقطه شهر برپایی چادر توزیع میوه دولتی در نظر گرفته شده و از مردم تقاضا داریم از نزدیک‌ترین مرغ عرضه دولتی میوه در محلات محل سکونت خود میوه را خریداری کنند و از مراجعه به مرکز شهر به دلیل ایجاد ترافیک پرهیز کنند.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه برای جلوگیری از ترافیک در خیابان‌های توزیع مرغ برنامه ریزی شود، گفت: برای ترافیک خیابان های توزیع کننده مرغ باید راه حلی در نظر گرفته شود که برای تردد ماشین‌ها و مردم مشکل ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه خواسته مردم نظارت بر نحوه عرضه کالاهای اساسی و میوه شب عید است، عنوان کرد: توزیع کالاهای اساسی در روزهای پایان سال به نحوی انجام شود که اجازه سوءاستفاده به دلالان و واسطه ها داده نشود.

این مقام مسئول تاکید کرد: در روزهای پایانی سال بازار به خوبی رصد شود و در صورت هر گونه نیاز و یا کمبود کالا در نقاط مختلف استان ، مسئولان ذی ربط تمام تلاش را خود به کار گیرند تا در کوتاه ترین زمان ممکن مشکلات برطرف گردد. 

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه افزایش خودسرانه قیمت کالاها پذیرفتنی نیست گفت: افزایش خودسرانه قیمت کالاها بدون مصوبه ستاد تنظیم بازار، پذیرفتنی نیست وبا اصناف مربوطه برخورد قانونی خواهد شد.

وی همچنین با تاکید بر استمرار نظارت و بازرسی های دقیق بر بازار و رصد قیمت ها به صورت مستمر گفت: برای حفظ حقوق مصرف کنندگان و ممانعت از افزایش غیرقانونی قیمت ها و دیگر تخلفات توسط برخی افراد فرصت طلب، انجام گشت های مستمر و حضور همیشگی بازرسان در سطح بازار تشدید شود.

در ادامه دادستان همدان نیز گفت: قیمت بالای گوشت قرمز مردم را ترغیب به استفاده از مرغ کرده برای همین پیش بینی می شود که در پایان سال بازار مرغ همدان دچار مشکل شود.

حسن خانجانی افزود: مصرف روزانه همدان 120 تن است که در حال حاضر با جوجه ریزی یک میلیون و 400 هزار قطعه‌ای همچنان مشکل تامین مرغ در بازار وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه دو پنجم سال گذشته جوجه ریزی در استان انجام می شود، عنوان کرد: قیمت مرغ در حال حاضر در همدان 59 هزار تومان است که بنا بر گزارشات روزانه 60 تا 70 تن مرغ در بازار همدان توزیع می‌ شود با این مال یکی از نیازهای اساسی برای تعدیل بازار مرغ، توزیع مرغ منجمد در همدان است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal