28. بهمن 1401 - 15:44   |   کد مطلب: 44457
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسدآباد از وجود ۲۲۰ هکتار جنگل دستکاشت در این شهرستان خبر داد و گفت: از این‌میزان ۱۹۰ هکتار به جنگل دستکاشت گردنه اسدآباد و ۳۰ هکتار به جنگل دستکاشت شهر آجین اختصاص دارد.

به گزارش آوای سیدجمال، بهزاد شاهمرادی با بیان اینکه شهرستان اسدآباد فاقد جنگل طبیعی است، افزود: پیش بینی می‌شود در هفته منابع طبیعی به منظور زراعت چوب ۲۵ هزار اصله نهال صنوبر بین کشاورزان متقاضی شهرستان توزیع شود.

شاهمرادی با بیان اینکه براساس سیاست اداره کل منابع طبیعی استان امسال به کشت بذر جنگلی اختصاص داده شده است، تصریح کرد: افرادی که دارای نهالستان خصوصی بوده و راغب به تولید نهال و قلمه باشند، اداره کل منابع طبیعی استان حاضر به عقد قرارداد با آنها خواهند بود.

وی با بیان اینکه متأسفانه نهالستان‌ خصوصی در شهرستان اسدآباد نداریم، خاطرنشان کرد: در حدود ۱۰ سال پیش یک مورد نهالستان خصوصی در روستای قمشانه اسدآباد وجود داشت که این نهالستان در زمینه خزانه قلمه صنوبر دارای فعالیت بود و بعد از آن کسی در شهرستان برای این کار اقدام نکرده است.

شاهمرادی افزود: در حال حاضر با توجه به سیاست اداره کل به دنبال تولید نهال از طریق نهالستان های خصوصی هستیم که در این رابطه افرادی که دارای چنین نهالستان در شهرستان باشند، می توانند به اداره منابع طبیعی شهرستان مراجعه کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسدآباد در پایان یادآور شد: اداره منابع طبیعی با بازدید از نقطه مورد نظر معرفی شده و استعدادیابی و قابلیت رشد مکان، متقاضی را به اداره کل استان برای عقد قرارداد معرفی خواهد کرد./ ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal