آخرین اخبار

23. شهريور 1394 - 7:26   |   کد مطلب: 28785
شهردار شهرستان اسدآباد از کاشت 18 هزار بوته گل و درختچه در سطح شهر این شهرستان توسط واحد فضای سبز شهرداری خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از ایرنا،حمزه عبدکوند" در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: در راستای تامین فضای سبز شهر در پنج ماهه امسال، 800 اصله نهال کاج و اقاقیای چتری و نیز 18 هزار بوته انواع گل‌های فصلی و درختچه‌های زیستی خریداری و توسط واحد فضای سبز شهرداری در سطح شهر کاشته شده است.

توسعه پارک جنگلی اسدآباد

وی در ادامه با بیان اینکه در راستای فضای سبز شهری پارک جنگلی اسدآباد توسعه می‌یابد، افزود: در این زمینه برای تحویل 120 هکتار از جنگل‌های پارک جنگلی زائر توسط منابع طبیعی به شهرداری پیگیری‌های لازم انجام شده است.

عبدکوند با اشاره به وجود 40 هکتار فضای سبز در سطح شهرستان اسدآباد خاطرنشان کرد: در حال حاضر سرانه فضای سبز شهری اسدآباد معادل 7.6 مترمربع است.

وی با بیان اینکه برای آبیاری فضای سبز شهر اسدآباد از تانکر آتش‌نشانی شهرداری و چهار دستگاه تریلر استفاده می‌شود، گفت: در حال حاضر از پیمانکاران و کارشناسان برای طراحی و برآورد قیمت جداسازی آب فضای سبز از آب شرب و آبیاری بارانی در بلوار 22 بهمن شهرستان اسدآباد دعوت به‌عمل آمده است.

عبدکوند از تهیه طرح جامع جداسازی آب شرب از آب فضای سبز شهری خبر داد و گفت: فاز اول این طرح امسال اجرا خواهد شد.

شهردار شهرستان اسدآباد اضافه کرد: هم‌اکنون شهرداری شهر اسدآباد 70 درصد آب فضای سبز را از آب چاه‌ها و 30 درصد مابقی را از طریق تانکر تامین می‌کند.

وی خرید یک دستگاه چمن‌زن بنزینی برای چمن زنی پارک‌ها و بلوارها، بیل‌زنی باغچه‌های واقع در پارک‌ها و کاشت انواع گل و گیاه در پارک‌ها، خرید 20 کامیون کود پوسیده برای کودپاشی سطح گل‌ها و چمن‌کاری، خرید کلیه وسایل و تجهیزات لازم برای آبیاری و نگهداری پارک‌ها و بلوارها، کاشت افزون بر 500 مترمربع چمن در چهار باغ جهاد، خرید انواع  گل‌های فصلی و دائمی و کاشت در سطح شهر، سم‌پاشی درختان سطح شهر، تعمیر وسایل ورزشی و بازی کودکان در پارک‌ها را از جمله اهم اقدامات انجام شده واحد فضای سبز شهرداری شهر اسدآباد در پنج ماهه گذشته اعلام کرد.

انتهای پیام/پ

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal