آخرین اخبار

3. اسفند 1401 - 19:01   |   کد مطلب: 44501
سردار محمدحسین رجبی با بیان اینکه انگلیسی‌ها با جعل و نفوذ نظام شاهنشاهی و کودتای رضاخان را طراحی کرده و ایران را به انگلستان و دیگر کشورها وابسته کرده بودند، گفت: البته با پدید آمدن انقلاب اسلامی علیه آن رژیم شاهنشاهی تا حدودی توانستیم وابستگی را از بین ببریم و مستقل شویم.

سردار محمدحسین رجبی، مشاور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به سالروز کودتای رضاخانی که با کمک دولت انگلیس در سوم اسفند 1299 انجام شد، اظهار کرد: این سازوکار یعنی آوردن رضاخان و نظام شاهنشاهی را انگلیسی‌ها طراحی کردند و به طور کلی برای کشور ما ضرر بود چرا که سر تا پا کشور ایران را به انگلستان و دیگر کشورها وابسته کرد.

 

وی آوردن رضاخان و نظام شاهنشاهی را هنر خبیثانه انگلیسی‌ها خواند و گفت: کشور ما با این وابستگی دچار عقب افتادگی شد، البته در دوران قاجار هم کشور ما ضعیف بود اما در دوران رضاخان وضعیت بدتر شد.  

 

مشاور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران با بیان اینکه ایران یک کشور یک درآمدی با تک محصول نفت است که آن زمان تماماً در اختیار انگلیسی‌ها بود و ما چیزی نداشتیم، افزود: زمانی که نفت ما ملی شد، انگلیسی‌ها مقابله کردند و تا زمانی هم که رضاخان خودش بود به جز وابستگی کاری برای کشور نکرد، و بعد هم که به دست پسرش، محمدرضا افتاد، نه تنها وابسته انگلیس بلکه به آمریکا هم وابسته شد.

 

وی گفت: جالب است وقتی از مستعمره انگلیس سخن می‌گویند، کشور ما مستعمره مستقیم انگلیس که نبود، هند جزئی از مستعمرات انگلیس بود و ما جزو از مستعمرات هند بودیم و این یعنی اوج عقب ماندگی و نگاهی که آنها به ما داشت.

 

رجبی خاطرنشان کرد: انگلیسی‌ها با جعل و نفوذ خود یک نظام سلطه را بر سرکار آوردند که البته با پدید آمدن انقلاب اسلامی علیه آن رژیم تا حدودی توانستیم وابستگی را از بین ببریم و مستقل شویم،

 

وی تأکید کرد: دلیل موفقیت ما دشمنی آنها با ماست و نشان می‌دهد که راه ما درست است و این مسیر را برای مقابله با آمریکا و انگلیس ادامه بدهیم.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal