آخرین اخبار

17. اسفند 1401 - 9:46   |   کد مطلب: 44625
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان اسدآباد خبر داد:
انتخاب نام «مهدی» برای فرزندان اسدآبادی‌ در 12 ماهه امسال
نادر ابراهیمی با بیان اینکه اگر چه انتخاب نام نیک علتی بر تربیت نیک نیست اما می‌تواند در حفظ کرامت او در جامعه نقش مهم داشته باشد، گفت: در 12 ماهه امسال هم اسدآبادی‌ها بیشترین نام مهدی را بر فرزندان خود نام نهادند.

نادر ابراهیمی، رئیس اداره ثبت احوال شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال در خصوص اهمیت نام گذاری بر فرزندان، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین حقوقی که دین مبین اسلام برا ی فرزندان تعریف کرده، انتخاب نام نیکو برای آن‌هاست، در روایات و احادیث بارها هم بر آن تأکید شده است.

 

وی نام نهادن بر فرزند را اولین و ماندگارترین هدیه‌ از سوی پدر و مادر خواند و گفت: والدین باید در انتخاب این هدیه، نهایت تلاش و دقت خود را به کار ببرند تا در آینده موجب سرافکندگی و خجالت فرزند خود نشوند.

 

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان اسدآباد تصریح کرد: بیشتر اسامی دختر که در 12 ماهه امسال اسدآبادی‌ها بر فرزندانشان نام نهادند، فاطمه، زهرا، حلما، زینب، نازنین زهرا، آوا، باران، ریحانه، فاطمه زهرا، رها، آیلین، بهار است.

 

وی با اشاره به اینکه امسال هم اسدآبادی‌ها نام مهدی بر فرزند گذارده‌اند، افزود: از دیگر نام پسرانی که در این شهر بر فرزندان نام نهاده شده، امیرعلی، محمد، علی، امیرحسین، ابوالفضل، حسین، امیرعباس، محمدطاها، محمدحسین، کیان، محمدرضا، امیرمحمد، مهدی است.

ابراهیمی یادآور شد: اگر چه انتخاب نام نیک علتی بر تربیت نیک نیست اما می‌تواند در حفظ کرامت او در جامعه نقش مهم داشته باشد.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal