آخرین اخبار

5. خرداد 1402 - 20:15   |   کد مطلب: 45100
دادستان همدان گفت: مسأله بی‌حجابی باید با هماهنگی و انسجام دستگاه‌ها به ویژه سازمان‌های فعال در حوزه فرهنگ دنبال شود.

به گزارش آوای سیدجمال، حسن خانجانی در نشست با اعضای انجمن فرهنگی ثاراله(ع) همدان با تأکید بر لزوم حضور جوانان در این اجتماعات اظهار کرد: جوانان با فعالیت در این انجمن و پیگیری دغدغه های روز کشور، اثرگذاری بیشتری در آینده میهن عزیزمان ایران خواهند داشت.

وی با اشاره به ضرورت اشاعه و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به جوانان بیان کرد: امروز در حوزه «آموزش» دستاوردهای بسیاری حاصل شده اما در «پرورش» عقب هستیم و آن طور که شایسته است اقدام نشده است و فرهنگ دفاع مقدس در پرورش شایستگی‌های جوانان می‌تواند تأثیرات مهمی برجای گذارد.

دادستان همدان همچنین به موضوع جوانی جمعیت اشاره و بیان کرد: متأسفانه ما در سالهای گذشته به دست خود به جوانی کشور لطمه زدیم و فرهنگ و سبک زندگی به سمت و سویی رفته که افزایش جمعیت برای خانواده‌ها به یک مساله و رویکرد منفی تبدیل شده است.

وی همچنین در پاسخ به موضوع مجازات علنی اختلاسگران و مفسدان اقتصادی عنوان کرد: برخی موارد مثل برخورد با بی‌حجابی و موارد مزبور نیازمند قانون صریح است و ما نمی‌توانیم خارج از قوانین اقدام کنیم.

خانجانی با تاکید بر بازدارندگی مجازات‌ها، گفت: در برخی مجازات‌ها بازدارندگی قانون به میزان مناسبی نیست و گاه مانع از تکرار جرم در مجرم نمی‌شود از این رو شاهد تکرار جرایم توسط برخی مجرمین هستیم.

وی به گلایه‌ای در خصوص جانمایی ساختمان دادگستری ادامه داد: در حقیقت این ساختمان در طراحی اولیه به این شکل نبود و محوطه انتظار افراد و پارک خودرویی دیده شده بود که متأسفانه به علت تأمین نشدن اعتبارات مورد نیاز به شکل حاضر ساخته شد.

دادستان همدان در ادامه در پاسخ به مطالبه لزوم نظارت بر قیمت‌ها تصریح کرد: در این موضوع، نظارت در اختیار دادگستری نیست و تعزیرات متولی نظارت بر قیمت‌هاست، اگر چه دادگستری در موارد مربوط ورود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع برخی مشاورین املاک اشاره کرد و گفت: برخی از مشاورین املاک مجوز هم ندارند و نظارت بر عملکرد آنها بر عهده اتاق اصناف است و متأسفانه قانون خاصی در این خصوص وجود ندارد.‌

خانجانی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر موضوع سرمایه‌گریزی در همدان اظهار کرد: زمینه سازی جهت حضور سرمایه داران موضوعی است که باید با تسهیلگری و برنامه ریزی مدیران ارشد استان محقق شود اگرچه متأسفانه با عَلَم اسلام و انقلاب، منافع شخصی را مقدم بر منافع مردم می‌دانند.

وی همچنین در پاسخ به مطالبات فرهنگی به ویژه در حوزه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: وظایف و مسئولیت دستگاههای فرهنگی یک به یک ابلاغ شده و در موضوع امر به معروف و نهی از منکر نامه‌ای ارسال شده که برنامه‌های خود را بیاورند تا در موضوع عفاف و حجاب، اقدامی منسجم و هماهنگ در استان شکل بگیرد.‌

دادستان همدان گفت: مسأله بی‌حجابی باید با هماهنگی و انسجام دستگاه‌ها به ویژه سازمان‌های فعال در حوزه فرهنگ دنبال شود.

وی در پاسخ به مطالبه‌ای در خصوص عباسیه جولان و فعالیت دراویش گنابادی در این محل، تبیین کرد: موضوع عباسیه جولان تابع اصول و قواعد وقف است و لازم است مسائل شرعی آن در نظر گرفته شود و باید با ملاحظه با آن برخورد شود.

بسیج

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal