آخرین اخبار

7. تير 1402 - 12:09   |   کد مطلب: 45396
قائم مقام ستاد مردمی خدمت‌گزاران اربعین استان همدان با اشاره به اینکه اسدآباد دروازه ورود و خروج زائران حسینی به کربلای معلی محسوب می‌شود، گفت: با ایجاد ایستگاه‌های صلواتی اربعین و ارائه خدمات خوب و مناسب به زائران، می‌توان با معرفی اسدآباد، سیدجمال و بزرگان این شهر به زائران، در جذب گردشگر و توسعه شهر هم کمک کرد.

به گزارش خبرنگار آوای سیدجمال، علی بقایی عصر دیروز در  ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین شهرستان اسدآباد که در حسینیه آیت‌الله خامنه‌ای این شهر برگزار شد، با بیان اینکه ایستگاه‌های صلواتی و خدماتی اربعین در استان همدان از سال ۹۳ آغاز به کار کردند، گفت: در حال حاضر در ایام اربعین حسینی ۱۲۴ ایستگاه صلواتی در این استان برپا و خدمات به زائران اباعبدالله الحسی(ع) ارائه می‌دهند.

 

قائم مقام ستاد مردمی خدمت‌گزاران اربعین استان همدان با اشاره به اهمیت اسدآباد به لحاظ قرار گرفتن در سیر عبور هزاران زائر حسینی، گفت:این شهر دروازه ورود و خروج زائران حسینی است که می‌طلبد ایستگاه‌های صلواتی بیشتر در حوزه‌های مختلف نقش‌آفرین باشند.

 

وی گفت: یکی از اقدامات خوب ایستگاه‌های صلواتی اسدآباد در اربعین حسینی سال گذشته برپایی ایستگاه فرهنگی و کتاب در کنار دیگر خدمات به زائران حسینی بود.

بقایی تصریح کرد: یکی از ضروریاتی که زائران حسینی در هنگام عبور از یک شهر و گاها" توقف در آن شهر نیاز دارند، سرویس بهداشتی و حمام است که نمی‌توان گفت مشکل اصلی ایستگاه‌های اربعین حسینی در نبود این خدمات است و باید به آن بیشتر توجه شود.

 

وی وجود استراحتگاه در ایستگاهای صلواتی را یک ضرورت دیگر خواند و گفت: باید خدمات به زائران حسینی به روز شود و با توجه به وجود گرما به سمت ایجاد سیستم خنک کننده، ماساژور، پیرایشگری و ارتقا کیفیت  خدمات برویم.

 

قائم مقام ستاد مردمی خدمت‌گزاران اربعین استان همدان با تأکید بر توجه ویژه به حوزه کودک و نوجوان در ایستگاه‌های صلواتی، گفت: بسیاری از زائران حسینی همین کودکان و نوجوانان هستند که باخانواده‌هایشان راهی کربلا هستند و باید دلیل حضور در این مسیر را با اجرای برنامه‌های فرهنگی به آنان تبیین کرد.

 

وی با بیان اینکه امسال در اربعین حسینی ۳ میلیون نفر زائر از استان همدان و به تبع از شهر اسدآباد عبور خواهند کرد، افزود: با ایجاد ایستگاه‌های صلواتی اربعین و ارائه خدمات خوب و مناسب به زائران، می‌توان با معرفی اسدآباد، سیدجمال و بزرگان این شهر به زائران، در جذب گردشگر و توسعه شهر هم کمک کرد.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal