آخرین اخبار

15. تير 1402 - 16:28   |   کد مطلب: 45468
دبیر اجرایی دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان با بیان اینکه شهرستان اسدآباد با سبقه‌ای که در عرصه جبهه و جهاد، ایثارگری و شهادت دارد، باید در معرفی شهدا و برنامه‌های فرهنگی در این زمینه بهتر عمل کند، گفت: هر نماینده مجلس ۲۵ میلیارد تومان اعتبار در اختیار دارد که می‌تواند در توزیع آن در حوزه‌های مختلف دخالت کند.

به گزارش آوای سیدجمال، سردار مهدی فرجی، ظهر امروز در جلسه شهرستانی دومین کنگره ۸ هزار شهید استان همدان در شهرستان اسدآباد از انعقاد قرارداد برای ساخت فیلم «شهید سعید قهاری‌سعید خبر داد و گفت: شهید قهاری سعید از سرداران به نام و نامدار استان همدان و از خطه اسدآباد است که با کمک سپاه و ورود یک کارگردان، فیلمی از او ساخته می‌شود.

 

دبیر اجرایی دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان با اشاره به پیشینه تاریخ اسدآباد در دفاع مقدس و وجود 403 شهید در این شهرستان، گفت: انتظار داشتیم که شهرستان با سبقه‌ای که در عرصه جبهه و جهاد، ایثارگری و شهادت دارد، بهتر در برنامه‌هایی با موضوع شهدا ورود کند، البته این شهرستان در برگزاری یادواره‌ها خوب عمل کرده است.

 

وی با تأکید بر تهیه مستندات از اجرای برنامه‌هایی با موضوع شهدا، گفت: کمیته‌های شهرستانی زیرمجموعه کنگره 8 هزار شهید استان همدان باید در اجرا و البته ارائه مستندات امور شهدایی بهتر عمل کنند.

 

فرجی با اشاره به وجود شهیدانی چون سردار قهاری‌سعید، محمدرسول رضایی شهید 13 ساله به نام، دو شهید خلبان، یک شهید ترور، گفت: از چنین شهرستانی که مهد پرورش شهیدان است، انتظار بیشتر برای معرفی شهدا می‌رود.

 

برخی شهرداری‌ها صفر تا صد برگزاری کنگره شهدا را برعهده می‌گیرند

وی با گلایه از شهرداری برای ورود بهتر و بیشتر به مسئله معرفی شهدا، گفت: در شهرهایی مانند قم و و اصفهان صفر تا صد برگزاری کنگره با شهرداری است و انتظار از شهرداری اسدآباد هم بیشتر می‌رود.

دبیر اجرایی دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان با اشاره به اهمیت موضوع کنگره شهدای استان همدان و اصرار رهبری بر اولویت قرار دادن آن از سوی مسئولان، گفت: با توجه به هجمه دشمن و چالش‌های امنیتی و اجتماعی، کنگره بزرگترین رویداد فرهنگی است و می‌طلبد مسئولان بهتر در این زمینه پای کار بیایند.   

*نبود یک آرم در سالن فرمانداری یک ضعف است
وی با تأکید بر اینکه شهردار با اعضای شورا فضای شهر را شهدایی کند، افزود: نبود یک آرم از کنگره 8 هزار شهید استان همدان در سالن اجتماعت فرمانداری که بانی برگزاری جلسات شهرستانی این کنگره است، یک ضعف است و باید همه جا را شهدایی کنیم.

فرجی با بیان اینکه هر نماینده مجلس ۲۵  میلیارد تومان اعتبار در اختیار دارد که می‌تواند در توزیع آن در حوزه‌های مختلف دخالت کند، افزود: می‌طلبد نماینده مجلس بخشی از این اعتبارات را در حوزه معرفی شهدا صرف کند.

 

مسئولان آستانه تحمل را بالا ببرند

وی بر اثرگذاری دو سازمان ورزش و جوانان و آموزش و پرورش در تربیت نسل شهدایی، گفت: باید با حفظ شأن شهیدان در گلزار شهدا، آستاته تحمل را بالا برد و نوجوانان و جوانان را در مسیر شهدا قرارداد.

مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به دو وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران، تصریح کرد: بنیاد شهید باید در زمینه جمع‌آوری آثار شهدا و سرکشی از خانواده معظم شهدا همت بیشتری داشته باشد.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal