آخرین اخبار

22. تير 1402 - 22:55   |   کد مطلب: 45531
امام جمعه و نماینده ولی فقیه در همدان:
غدیر؛ یک جریان سیاسی است/ مکتب غدیر باید پویا و زنده باشد
امام جمعه و نماینده ولی فقیه در همدان غدیر را یک جریان سیاسی عنوان کرد و گفت: طرح سیاسی پیامبراکرم(ص) در غدیر برای اداره جامعه مطرح شده، نمی‌تواند یک طرح موقت زمان‌بندی شده و 250 ساله باشد، بلکه این جریانی مستمر تاریخی ادامه دار است.

به گزارش آوای سیدجمال، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در نخستین گردهمایی برخط فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی در استان همدان بر بستر شبکه اجتماعی روبیکا، جریان غدیر را جزء مسلمات تاریخی خواند و گفت: اگر عید غدیر صرفا" یک طرح دوستی امیرالمؤمنین علی(ع)  باشد، یا یک جنبه عبادی صرف پیدا کند، طبیعتا" باید اعیاد قربان و فطر اولویت داشته باشند، اما این سؤال مطرح است که چرا اهل بیت(ع) عید غدیر را به عنوان عید اکبر و اعظم معرفی کردند؟

 

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در همدان  گفت: البته که عمق سیاسی در موضوع عید غدیر، دلیل اصلی عیدالاکبر بودن است.

 

وی غدیر را یک جریان سیاسی عنوان کرد و گفت: این جریان نشان می‌دهد که سیاست به معنای اداره دین و دنیا است.

 

آیت‌الله شعبانی‌موثقی با بیان دو فرضیه و سؤال پیرامون غدیر، گفت: هم عقل به ما می‌گوید که نمی‌شود اسلام طرحی را مطرح کند برای 250 سال  باشد، البته عقل و وجدان ما حاکم بر این است که طرح اداره جامعه و معرفی کردن حضرت علی(ع) یک فلسفه و غرضی دارد.

 

وی تصریح کرد: بعداز دوران غیبت هم اجرای حدود الهی، احکام الهی، امر به معروف و نهی از منکر و و زکات و نماز استمرار پیدا می‌کند و نامش ولایت مطلق فقیه می‌شود.  

 

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در همدان  گفت: طرح سیاسی پیامبراکرم(ص) که در غدیر برای اداره جامعه مطرح شده، نمی‌تواند یک طرح موقت زمان‌بندی شده و 250 ساله باشد، هم عقل نمی‌پذیرد، هم روایت ما جریان غدیر را جریان مستمر تاریخی ادامه دار می‌دانند.

 

وی با اشاره به جشن‌های غدیر و حضور و شکوه مردم در برنامه‌های عید غدیر، خاطرنشان کرد: امیدواریم مکتب غدیر، مکتبی پویا و زنده و استوار باشد.  
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal