آخرین اخبار

23. تير 1402 - 13:45   |   کد مطلب: 45538
معاون وزیر دفاع گفت: اقداماتی که در زمان حیات علمی شهید فخری‌زاده بر جای مانده صنایع دفاعی آینده را شکل می‌دهد و الان این افتخارات در آستانه میوه دادن است.

به گزارش آوای سیدجمال، سردار رضا مظفری‌نیا در بیست‌وهشتمین مجمع فرماندهان و مسئولان پیشکسوت جهاد و شهادت استان همدان اظهار کرد: شهید فخری‌زاده فیزیک‌دان برجسته‌ای بود که با لیزر الکترومغناطیس، کوانتوم و…‌ زیرساخت‌هایی ایجاد کرد و با جمع کردن دانشمندان از دانشگاه‌های مختلف پروژه‌های بزرگی را به ثمر رساند.

وی ادامه داد: برخی ایشان را سرزنش می‌کردند اما او بی‌توجه به ملامت‌ها و سختی‌ها برنامه‌های خود را پیش می‌برد و نگاه بلندمدت به فعالیت‌ها داشت. صهیونیست‌ها چندین بار ترور ایشان را طراحی کرده بودند اما موفق نشدند تا اینکه در نهایت با ترور الکترونیکی و شلیک ۱۳ گلوله او را به شهادت رساندند.

رئیس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی با تاکید بر اینکه ایران با پرتاب ماهواره در جمع باشگاه فضایی قرار گرفته است، گفت: اواخر امسال یک پرتاب ماهواره خواهیم داشت.

سرداری مظفری‌نیا با بیان اینکه یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی استقلال در حوزه صنعت دفاعی است، اذعان کرد: این تحول مهم به برکت خون شهدا، فرهنگ مقاومت و پایداری و رهنمودهای مقام معظم رهبری حاصل شده است.

وی با بیان اینکه ایران کشوری عزتمند و قدرتمند در منطقه غرب آسیاست، گفت: نفوذ جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل نیز یکی دیگر از ابعاد قدرت آن است.

معاون وزارت دفاع با بیان اینکه قبل از انقلاب صنعت دفاعی کشور وابسته بود، افزود: ۴۰ هزار مستشار نظامی در ایران حضور داشتند که صنعت محدودی را به صورت مونتاژی و عموما در بخش سلاح‌های سبک اجرا می‌کردند.

سرداری مظفری‌نیا ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی صنایع دفاعی وارد مرحله جدیدی شد به طوری که با تحریم گسترده دشمن مواجه شدیم بنابراین باید ابتکار و خلاقیت را وارد این عرصه می‌کردیم و چنین نیز شد.

رئیس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی با اشاره به تلاش‌های سردار ایران‌خواه برای ساخت قایق‌های تندرو در زمان جنگ گفت: همت بسیار بلندی از سوی مجموعه دفاعی و نظامی کشور انجام شد.

وی با اشاره به ساخت پهپاد مهاجر ۶ با توان و دانش داخل تاکید کرد: این پهپاد رادارگریز قادر است هزاران کیلومتر را بدون ردیابی دشمن پیش رود و دوباره به مبدا برگردد.

این مقام مسئول تاکید کرد: در برخی از حوزه‌ها خرید تکنولوژی انجام و کارخانه ساخت ایجاد شد تا اینکه دهه ۸۰ محیط راهبردی صنایع دفاعی تغییر یافت و وارد عرصه جدیدی در صنعت دفاعی شدیم تا به سوی تولید انبوه و تنوع زیاد نیز پیش رویم.

سردار مظفری‌نیا تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری باید نقشه راهی برای صنایع دفاعی ایجاد می‌شد که به لطف خدا این مهم عملیاتی شده و در این حوزه نیز شهدای بسیاری را تقدیم امنیت وطن کردیم.

رئیس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی با اشاره به شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه نظامی و دفاعی تاکید کرد: در این دوره انواع تسلیحات را تولید کردیم که نقش مهمی در کمک به سردار سلیمانی در جبهه مقاومت داشت.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal